Pranešimas spaudai
2027 m.: į vairuotoją orientuotos, įtraukiančios lenktynės
„Renault“ sukurta „Formulės 1“ automobilio vizija nurodo, kad po dešimties metų F1 epicentras bus žmogus. Didelės galios variklio varomas automobilis suteiks galimybę autosporto mėgėjų akivaizdoje parodyti aukščiausio lygio pilotų gebėjimus. „Formulės 1“ automobilis bus saugesnis ir labiau tausojantis aplinką.
2027 metai. Kiekvienos Didžiojo prizo lenktynės pasižymi aršia kova. Automobilio svorio ir galios santykiui pasiekus iki tol „Formulės 1“ čempionatuose nematytą lygį (1 megavatas, tenkantis iki 600 kg ribojamam svoriui), automobilių sporto epicentre iškyla žmogaus galimybės.
Siekiant padidinti „Formulės 1“ patrauklumą, automobiliai yra glaudžiau susieti su vairuotoju.
Permatomas prietaisų skydelis „R.S. 2027 Vision“ pilotui suteikia patį geriausią matomumą. Tvirtas ir lengvas korpusas pagamintas naudojant trimačio spausdinimo technologijas. Jo formos pritaikytos prie vairuotojo kūno.
Permatomas yra ir šalmas: tai žiūrovams suteikia galimybę matyti vairuotojo veidą ir net išraišką.
Ratuose esantis aktyvus LED apšvietimas perteikia įvairią informaciją, įskaitant vairuotojo užimamą vietą ir automobilio energijos atsargas, leisdamas žiūrovams geriau suvokti varžybų eigą.
Vairo rato centre esantis skaitmeninis ekranas vairuotojui praneša apie žiūrovų įvertinimus. Socialinės žiniasklaidos daromas reitingas geriausiai įvertintam vairuotojui paskutiniuose varžybų ratuose suteiktų galimybę naudotis papildomu galios rezervu.
Varžybas stebintys žiūrovai internetu gali stebėti ir kai kuriuos vairuotojo telemetrijos duomenis, gaudami galimybę labiau įsitraukti į varžybas ir suvokti lenktynių strategiją. Šie duomenys leistų prisijungusiems žaidėjams realiu laiku virtualiai konkuruoti su savo herojais.
Vertinant dizainą, „Formulė 1“ evoliucionuoja, tiek išsaugodama patrauklumą lenktynių entuziastams, tiek pritraukdama naujus gerbėjus.
Šie automobiliai iš pirmo žvilgsnio atpažįstami kaip vienviečiai F1 automobiliai: jie turi išskirtinę, ilgą ir siaurą priekinę dalį, šoninius skyrius ir keturis atvirus ratus. Jų dizainas ne tik dailiai patrauklus, bet ir agresyvus.
„R.S. 2027 Vision“ su serijiniais „Renault“ automobiliais sieja tokios ryškios detalės, kaip priekyje esantys C formos žibintai ir apšviestas „Renault“ deimanto ženklas ant variklio dangčio.
Siekiant dar labiau padidinti patrauklumą žiūrovams, šių šviesos simbolių spalva, kai įjungiamas elektros pavaros režimas, gali keistis nuo baltos iki mėlynos.
„R.S. 2027 Vision“: praeitį menantis ir ateitį pranašaujantis „Renault F1“ penkiasdešimtmetis
2017 metais, besiruošiant pažymėti 40 metų trunkantį dalyvavimą „Formulės 1“ lenktynėse, „Renault“ paruošė būsimam šios progos penkiasdešimtmečiui skiriamą koncepciją „R.S. 2027 Vision“. Šį automobilį „Renault“ dizaino komanda sukūrė bendradarbiaudama su „Renault Sport Racing“. Be visų savybių, kurių tikimasi iš „Formulės 1“ automobilio, ji taip pat turi „Renault“ ir „Renault Sport“ bruožus, įskaitant abiejų markių emblemas.
„R.S. 2027 Vision“ koncepcija perima kai kuriuos klasikinius paties pirmojo „Renault“ automobilio – 1977 metų RS01, atributus. Pavyzdžiui, V6 turbokompresorinį variklį. Panašias užuominas suteikia ir tokie elementai, kaip periferinis galinis sparnas bei kėbulo spalvų schema.
Kaip ir paskutiniajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje sukurtas „Espace F1“, „R.S. 2027 Vision“ nudažytas „Renault Sport“ tradiciniu geltonos ir juodos spalvų deriniu. Šiuo atveju spalvos papuoštos metalo atspalvio apdaila.
„R.S. 2027 Vision“ siekis yra ne tik pagerbti keturis „Renault“ dešimtmečius „Formulėje 1“, bet ir pabrėžti tvirtą apsisprendimą ateičiai.
Jis parodo, kaip markę varanti aistra perduodama automobilių sportui, skatinant svarbiausių techninių naujovių plėtojimą.
Šios technologijos ir jų skatinami specifiniai dizaino elementai gerai matomi koncepciniame modelyje.
„R.S. 2027 Vision“ skiriama „Formulės 1“ patrauklumui didinti ir specifikacijoms optimizuoti.
„Renault“ plėtojamoje „Gyvenimo ciklo“ dizaino strategijoje „R.S. 2027 Vision“ įkūnija „žaidimą“.
„Renault“ ir „Renault Sport Racing“ dizainerių kūrybinės energijos ir techninių žinių derinys sukūrė į ateitį žiūrintį ir visiškai autentišką „R.S. 2027 Vision“; tai yra „Formulės 1“ uždavinys, perteikiantis „Renault“ požiūrį į F1 ateitį.“
Stéphanas Janinas, Koncepcinių automobilių dizaino vadovas
Saugumas visuomet buvo vienas svarbiausiųjų „Groupe Renault“ tikslų. Jis natūraliai išlieka prioritetu ir 2027 metų „Formulės 1“ automobilyje. Siekiant dar labiau padidinti saugumą, buvo priimta daugybė sprendimų.
F1 automobiliuose naudojamos automatizuotos vairavimo funkcijos. Jos automatiškai įjungiamos įvykus incidentui (įskaitant išvažiavusį saugos automobilį, virtualų saugos automobilį, geltoną vėliavą ir t. t.). Esant tokioms situacijoms taikomus apribojimus (draudimą lenkti, greičio ribojimą ir t. t.) kontroliuoja pats automobilis, sumažindamas galimų naujų susidūrimų riziką ir užtikrindamas varžovų bei teisėjų saugumą.
Uždara vairuotojo vieta apsaugo vairuotoją nuo skriejančių šiukšlių ir kitų pavojingų objektų. Šis aerodinaminis gaubtas pagamintas iš itin tvirto ir ugniai atsparaus polikarbonato.
Jį saugo du titano saugos rėmai, kurie automobiliui verčiantis per sekundės dalį pakyla iš nepastebimų slėptuvių. Jie sudaro papildomą apsauginę zoną sėdynėje sėdinčiam vairuotojui.
Ši įranga buvo sukurta specialiai, suteikiant vairuotojui galimybę pačiam išlipti iš apvirtusio automobilio.
Saugumą taip pat padidina „Formulės 1“ ryšio sistemos, vis plačiau naudojamos ir „Renault“ lengvųjų automobilių gamoje. Šios sistemos betarpiškai perduoda informaciją apie trasoje vykstančius įvykius.
Komunikacija tarp automobilių („Vehicle-to-vehicle“, arba V2V) leidžia vairuotojams tiksliai žinoti, kurie varžovai yra trasoje ar aptarnavimo zonoje. Ši informacija leidžia komandai suderinti automobilių išleidimą iš aptarnavimo zonos, išvengiant susidūrimo su pravažiuojančiais automobiliais.
Komunikacija tarp automobilių ir kitų sistemų („Vehicle-to-Everything“, arba V2X) su vairo rate esančiu periferinių sistemų skaitmeniniu ekranu, perteikiančiu lenktynių vadovo tiesioginius nurodymus (tokius, kaip geltona arba žydra vėliava). Sistema suteikia tiesioginį ryšį su kiekviename trasos segmente dirbančiais teisėjais.
2027 metų „Formulės 1“ automobilio prototipe „Renault“ koncentruojasi į gamtą tausojančias technologijas ir į anglies junginių taršą mažinančias sistemas.
Panaudojant trimatį spausdinimą dabar gerokai sutrumpinama atskirų „Formulės 1“ automobilio dalių gamyba. Šios technologijos nauda realizuota koncepciniame „R.S. 2027 Vision“ automobilyje. Taip pat ši technologija buvo išnaudota ir 2016 metų Paryžiaus automobilių parodoje pristatytame ir formaliai naują markės dizaino ciklą pradėjusiame koncepciniame modelyje TREZOR.
Naujos, trimačiuose spausdintuvuose naudojamos medžiagos yra geriau pritaikytos perdirbimui, nei dauguma pakeičiamų kompozitinių medžiagų.
Šie sprendimai automobilius daro ne tik saugesnius, bet ir švaresnius, neaukojant vienviečių sportinių automobilių lenktynių dvasios.
„Renault“ aistra gyvenimui klientus „Formulėje 1“ išsaugojo 40 metų
Naujovių varomas entuziazmas
Automobilių sportą „Renault“ vertina kaip puikią galimybę plėtoti pažangiausias technologijas, galinčias suteikti tiesioginę arba netiesioginę naudą ir serijiniams modeliams.
Nuo 1977 metais įvykusio debiuto „Formulės 1“ varžybose, automobilių sporte „Renault“ atliko svarbų vaidmenį, diegdama ambicingas, pažangias technologijas.
1977 metų „Renault RS01“ naudotas V6 turbokompresorinis variklis tuomet įžiebė revoliucijos liepsną – 1979 metais buvo pristatytas variklis su dviem turbinomis.
1986 metais pradėti naudoti oro vožtuvai leido padidinti variklio sūkius, nesumažinant jo patikimumo.
1990 metais variklių sūkius leido padidinti dantračių pavaros varomi paskirstymo velenėliai.
1995 metais „Renault RS7“ variklyje buvo panaudota tiesioginio degalų įpurškimo sistema, leidusi optimizuoti įsiurbimo efektyvumą ir degalų sąnaudas.
Šių revoliucinių naujovių palikimas F1 automobiliuose matomas iki šiol, pavyzdžiui, 2014 metais sugrįžo V6 turbokompresoriniai varikliai. Pasitikdama naujųjų techninių reikalavimų iššūkius, „Renault“ savo ilgametę patirtį realizavo tapdama F1 variklių tiekėju.
Visų gerbiamas „Formulės 1“ rekordas
„Formulės 1“ lenktynėse „Renault“ išliko aktyvi beveik 40 metų. Be lenktynių komandos, ji taip pat ilgą laiką buvo pirmaujančių komandų variklių tiekėjas, pelnęs ne mažiau nei 12 gamintojų įskaitos nugalėtojo titulų ir 11 vairuotojų įskaitos titulų (apačioje – visas sąrašas).
Kiekvienoje eroje „Renault“ paliko matomą žymę:
1977–1985 metais (V6 turbo), visų pirma – su Alainu Prostu.
2002–2010 metais (atmosferiniai V10 ir V8), visų pirma – su Fernandu Alonso.
2016 metų trečiasis sugrįžimas į „Formulę 1“ kaip gamintojo komanda „Renault Sport Formula One Team“.
2027 m.: didesnį patrauklumą lenktynėms suteikiantys, didesnio pajėgumo automobiliai
Siekiant žmogiškajam faktoriui suteikti svarbiausią vaidmenį, „Renault“ sukurtoje 2027 metų „Formulės 1“ vizijoje dėmesys skirtas ir techninei daliai. Naujos elektros energiją naudojančios technologijos padidina sportinio automobilio pajėgumą ir veikimo efektyvumą.
Bendra automobilio galia yra 1 megavatas, o jo svoris – 600 kilogramų.
Kinetinę energiją regeneruojančios sistemos („Kinetic Energy Recovery System“ – KERS) galia dabar yra 500 kW (2017 metais – 120 kW). Tai leidžia pasiekti du ERS-K agregatai, įmontuoti automobilio priekyje ir gale.
Ši keturių varančiųjų ratų konfigūracija vienviečiam automobiliui suteikia didžiulį sukibimą.
Itin didelės talpos akumuliatorių baterijos yra dvigubai talpesnės už dabar F1 automobiliuose esančius akumuliatorius. Du 250 kW galios priekyje ir gale sumontuoti elektros motorai sukaupia stabdymo metu išsiskiriančią energiją, kurią vėliau panaudoja greitėjimui.
Siekiant sumažinti aerodinaminį pasipriešinimą, panaudota aktyvi aerodinaminė įranga, leidžianti pasiekti geriausią sukibimą važiuojant nedideliu greičiu ir mažiausią pasipriešinimą pasiekus didelį greitį. Šiuos rezultatus dar labiau sustiprina aktyvi pakaba.
Staigiems manevrams palengvinti automobilyje yra visų vairuojamųjų ratų sistema.
Dauguma šių naujovių sustiprina „Renault“ konstruktorių žinias, kai kurios jų jau naudojamos serijinėje gamyboje. Pavyzdžiui, Renault MULTI-SENSE sistema su aktyviais amortizatoriais arba „Renault ZOE Z.E. 40“ didelio energinio tankio akumuliatoriai.
Technologijos evoliucija leido suderinti balansą tarp vidaus degimo ir elektros variklių tiekiamos galios.
F1 hibridinėje pavaros sistemoje panaudotas V6 vidaus degimo variklis, kuriame pritaikytos tokios darbo tūrio mažinimo ir efektyvumo didinimo technologijos, kaip turbokompresorius ar tiesioginio degalų įpurškimo sistema.
Degalų bako talpa – vos 60 kg (šiandien F1 naudojami 105 kg degalų bakai). Šio kiekio turėtų užtekti trumpesnėms ir emocingesnėms lenktynėms.
Didesnės talpos akumuliatoriai yra dvigubai talpesni už šiandien F1 naudojamus akumuliatorius ir prilygsta dabartinių „Formulės E“ sportinių elektromobilių akumuliatoriams. Jie elektros energiją tiekia dviem 250 kW pajėgumo elektros motorams. Ši sistema leidžia automobiliui važiuoti naudojant vien elektrą. Tai leistų taupyti degalus esant kai kurioms lenktynių situacijoms, pavyzdžiui, važiuojant formavimo ratą, įvažiuojant arba išvažiuojant iš aptarnavimo zonos.
„Renault“ sukurta 2027 metų „Formulės 1“ automobilio vizija demonstruoja atsakingą požiūrį į kaštus. Sumažinus būtinas išlaidas, šis čempionatas gali sudominti daugiau gamintojų ir komandų.
Siekiant sumažinti komandoms tenkančius ekonominius iššūkius, F1 galėtų būti naudojami standartiniai komponentai: visus, greičiui įtakos neturinčius komponentus, galėtų tiekti vienas, FIA parinktas tiekėjas.
Biudžetus leistų sumažinti ir automobilio aerodinaminės įrangos modifikavimo apribojimas. Keisti leidžiama tik priekinį ir galinį sparną, dugną ir difuzorių; vieno sezono metu būtų leidžiama naudoti tik tris aerodinaminės įrangos konfigūracijas.
Pagaliau F1 padėtų pragmatiškas požiūris į prieinamas technologijas. Pavyzdžiui, itin sudėtingos hidraulinės pakabos galėtų būti pakeistos paprastesnėmis, aktyviomis pakabomis.
Atsižvelgdama į televizijos audiencijos polinkius ir transliacijų formatų pokyčius, „Renault“ analizuoja, kaip 2027 metais „Formulės 1“ lenktynės galėtų tapti patrauklesne pramoga. Dėl šios priežasties Didžiojo prizo lenktynių savaitgaliai bus peržiūrėti, suteikiant naujas galimybes pasireikšti vairuotojams:
Sekmadienio varžybos sutrumpintos (250 kilometrų vietoj dabartinių beveik 300 kilometrų) ir padalintos į dvi dalis: ilgąsias varžybas ir antrąsias, pavadintas „Finalinis sprintas“.
Naujokų naktinės lenktynės, kuriose dalyvauja atsarginiai vairuotojai ir F1 čempionato naujokai. Šios varžybos organizuojamos penktadienio lenktynėse, prieš šeštadieninio kvalifikacinius važiavimus.
Su šia vizija „Renault“ sporto mėgėjams siunčia aiškią žinutę apie naujovių ir patrauklumo perspektyvą „Formulės 1“ lenktynėse.
„Renault“ yra vienas iš svarbiausių žaidėjų „Formulės 1“ čempionate ir ketina tokiu išlikti dar mažiausiai vieną dešimtmetį.
Per šį dešimtmetį automobilių sporte pritaikytos naujovės bus perkeliamos tiek į „Renault Sport Cars“ modelius, tiek į masėms skirtus „Renault“ automobilius.
Visa šioje interneto svetainėje skelbiama medžiaga (įskaitant, bet neapsiribojant, tekstus, nuotraukas, grafinius elementus, garsinius failus, animuotus failus, vaizdo failus ir jų sanklodą interneto svetainėje) yra „Renault SAS“ ir/arba jos patronuojamųjų bendrovių ar trečiųjų asmenų, įgaliojusių „Renault SAS“ juos ribotai naudoti, nuosavybė ir jiems taikoma autorių teisių ir kitų su intelektinės nuosavybės apsauga susijusių teisės aktų apsauga. Naudoti nurodytą medžiagą kitokiais nei redagavimo tikslais, ypač rinkodaros ar reklamos tikslais, griežtai draudžiama.
Visa šioje interneto svetainėje skelbiama medžiaga (įskaitant, bet neapsiribojant, tekstus, nuotraukas, grafinius elementus, garsinius failus, animuotus failus, vaizdo failus ir jų sanklodą interneto svetainėje) yra „Renault SAS“ ir/arba jos patronuojamųjų bendrovių ar trečiųjų asmenų, įgaliojusių „Renault SAS“ juos ribotai naudoti, nuosavybė ir jiems taikoma autorių teisių ir kitų su intelektinės nuosavybės apsauga susijusių teisės aktų apsauga. Naudoti nurodytą medžiagą kitokiais nei redagavimo tikslais, ypač rinkodaros ar reklamos tikslais, griežtai draudžiama.