„GROUPE RENAULT“, NUMA IR JŲ PARTNERIAI PRISTATO PIRMOSIOS „CITYMARKETS“ LAIDOS REZULTATUS
Prieš 10 m „Groupe Renault“, NUMA bei jų partneriai – „Nissan“, „RCI Bank and Services“, AXA ir Paryžiaus miestas pradėjo atvirą „CityMakers“ programą, kurios tikslas – paskatinti perėjimą prie lankstesnių ir labiau aplinką tausojančių miesto mobilumo sprendimų. Trečiadienio vakarą startuolių kūrėjai su partneriais pristatė savo bendradarbiavimo rezultatus, mums suteikdami galimybę pajusti rytdienos mobilumo sprendimų skonį.
„CityMakers“: atvira pažangių sprendimų programa, skatinanti perėjimą prie lanksčių ir aplinką tausojančių miesto mobilumo sprendimų.
Sparti urbanizacija miestams bei jų gyventojams iškelia daugybę uždavinių, kurių tarpe yra ir gyventojų transporto tinklų efektyvumas. 2017 metų balandį „Groupe Renault“, NUMA ir jų partneriai pradėjo „CityMakers“ programą, kuri bendram tikslui – naujų sprendimų kūrimui – apjungia startuolius, ekspertus, viešas ir privačias įmones. Šios programos tikslai – miesto gyventojų mobilumo sprendimų supaprastinimas bei perėjimo prie lankstesnio ir labiau aplinką tausojančio miesto transporto paspartinimas.
2017 metų birželį „CityMakers“ partneriai pristatė 6 iššūkius, kurie turėjo paskatinti vieną ar daugiau eksperimentų ir pakvietė startuolius prisijungti prie šio nuotykio. Šie iššūkiai buvo nukreipti į subjektus, kurie susiję, pavyzdžiui su elektromobiliams skirta miesto infrastruktūra, kelių priežiūra arba multimodalinių mobilumo sprendimų plėtra.
Rugsėjo 28 dieną iš visų kandidatų buvo atrinkti 9 startuoliai, kurie susitiko su programos partneriais ir daugybe ekspertų. Po 3 mėnesius trukusių eksperimentų, kurių metu visi partneriai ir NUMA palaikomi startuoliai kūrė bei Paryžiuje bandė pažangius mobilumo sprendimus, „CityMakers“ pristatė savo bendradarbiavimo rezultatus.
6 iššūkiai ir 9 pažangūs miesto mobilumo sprendimai
Iššūkis Nr. 1 – Pasitelkiant papildomas paslaugas, patobulinti automobilių dalijimosi procedūras
„OuiCar“, AXA, „RCI Bank and Services“ bei „Groupe Renault“ susitelkė, siekdami perprasti su tinklinės automobilių nuomos naudojimu susijusia praktiką. Dvi studijų fazės – kiekybinė ir kokybinė leido nustatyti savininkų (ir ypač – naujų automobilių savininkų) lūkesčius bei poreikius, taip pat parinkti geriausią būdą juos supažindinti su galimybę savo automobilį naudoti automobilių dalijimosi platformose.
Iššūkis Nr. 2 – Automobilyje esantiems keleiviams pasiūlyti interaktyvią ir įtraukiančią informaciją
Su „Groupe Renault“ ir Paryžiaus miesto pagalba, Persistant Studios automobilį įsivaizdavo kaip interaktyvų medijos kūrinį, iš naujo apgalvodami sąveiką tarp automobilio salono ir jį supančios aplinkos, siekdami kelionę paversti atradimų laiku. Jie sukūrė ir išbandė skirtingo pobūdžio potyrius bei turinį, kurį būtų galima pateikti automobiliu važiuojantiems žmonėms. Šis bandymas yra ypatingai naudingas, norint įsivaizduoti rytdienos savivaldžiams automobiliams reikiamas paslaugas.
Iššūkis Nr. 3 – Skirtingų transporto rūšių Il de Franso teritorijoje naudojimo supaprastinimas
Pasitelkdama kelionę sekančias technologijas ir iš daugybės šaltinių gaunamų duomenų analizę, Geo4Cast leido geriau suprasti Il de Franso zonoje esančių „Nissan“ bei AXA biurų darbuotojų elgseną, pateikiant 7 sprendimus, galinčius optimizuoti jų mobilumą ir energijos sąnaudas. Šių optimizavimo sprendimų tarpe yra nuotolinis darbas, bendras važiavimas automobiliu ir tarnybinių automobilių pakeitimas „mobilumo pasus“ turinčiais automobiliais. Kiekvienam iš šių scenarijų buvo įvertinamas kelionės laikas ir darbuotojų bei įmonės biudžeto kaštų mažinimas.
Karos išbandė savo automobilių dalijimosi programą, specialiame tinklalapyje pasitelkdamas „RCI Bank and Services“ darbuotojus. Šis eksperimentas buvo galimybė sužadinti darbuotojų susidomėjimą naujais mobilumo sprendimais ir suteikė galimybę sukurti naują keliavimo praktiką, leidžiančią sumažinti kelionės laiką bei supaprastinti maršrutus. Bandymų metu įstaigų darbuotojų kelionės laikas buvo sutrumpintas vidutiniškai 24 minutėmis, o kiekvienos kelionės kaina buvo atpiginta 6 eurais. Viso eksperimento metu aplinka buvo apsaugota nuo 354 kg CO2 atitinkančios taršos emisijos.
Iššūkis Nr. 4 – Paskatinti elektromobilių ir jiems reikalingos infrastruktūros plėtrą įvairiose miesto teritorijose
Kalbant apie elektromobilius, jiems taikomos paskatos, privalumai važiuojant ar statant yra labai įvairūs, taikomi specifiniu laiku ir skiriasi kiekviename regione. Ir ne visada yra lengva gauti patikimą informaciją apie tai. Toucan Toco ir Groupe Renault sukūrė platformą, kuri būsimiesiems pirkėjams suteikia galimybę pamatyti save, besinaudojančius elektromobiliais: kasdienį arba savaitgalio akumuliatorių įkrovimą, automobilio statymą, įkrovimo įrangos suderinimą, poveikį biudžetui ir aplinkai, Prancūzijos rinkoje siūlomus modelius, naujas idėjas ir t.t.
Dalberg Data Insights, „Groupe Renault“ ir Paryžiaus miestas sukūrė kitą platformą, kuri apima „Groupe Renault“ ir Paryžiaus miesto turimus duomenis apie elektromobilių naudojimą bei jų įkrovimo stotelių infrastruktūrą. Ši platforma pateikia dinaminę vizualizaciją apie elektromobilių naudojimą Paryžiuje ir jų poveikį šiam miestui. Tai suteikia galimybę reikiamą infrastruktūrą arba paskatas panaudoti būtent ten, kur jos labiausiai reikia, taip paskatinant elektromobilių naudojimą.
Iššūkis Nr.5 – Pagerinti esamas mobilumo paslaugas arba sukurti naujas, remiantis nenaudojamų automobilių tiekiamais duomenimis.
Prancūzijoje, miestų teritorijose stovėjimo vietų ieškantys vairuotojai sukuria nuo 5 iki 10 proc. eismo srauto. AppyParking, „Nissan“ ir „RCI Bank and Services“ išbandė šią problemą galinčius išspręsti sprendimus. Londone jau naudojamas „AppyParking“ prototipas leidžia greitai ir lengvai surasti laisvas stovėjimo vietas bei atlikti mokėjimo procedūras, atsižvelgiant į stovėjimo vietoje praleistą laiką – tai padaryti leidžia geolokacijos funkcija, nustatanti automobilio vietą ir šalia esamas laisvas vietas. Šis sprendimas buvo bandomas Paryžiaus priemiestyje Marė.
„Nissan“ kartu su „RCI Bank and Services“ taip pat bendradarbiavo su Ellis Car, siekdami geriau suprasti profesionalių vairuotojų elgseną ir, remiantis telematinių sistemų bei išmaniųjų telefonų surenkama informacija, ją pagerinti itin suasmenintu planu (atsižvelgiant į iškylančius pavojus), kartu gerinant ir infrastruktūrą. Tolimesnis šio sprendimo plėtojimas leistų sumažinti profesionaliems vairuotojams iškylančią profesinę riziką.
Iššūkis Nr.6 – Automobilio duomenų naudojimas, sukuriant prognozuojantį kelių priežiūros įrankį.
Logiroad, kelių priežiūros bei valdymo sprendimus teikiančios programinės įrangos kūrėjas, Paryžiaus keliuose išbandė „Renault“ automobilių jutiklių patikimumą, siekdamast įvertinti saugumo keliuose kokybę ir tiksliai nustatyti pavojingus kelių defektus. Susiejant šiuos jutiklius su „Logiroad“ duomenų baze, jie sukūrė sprendimą, kuris vietinei valdžiai suteikia galimybę realiuoju laiku gauti objektyvią informaciją apie kelio būklę, taip paspartinant kelių priežiūros procesus, kartu sumažinant jų kaštus ir eismo spūstis.