Pranešimas spaudai

Dalintis

NAUJASIS PRANCŪZIJOS TYRIMAS ATSKLEIDŽIA NAUJĄ ELEKTROMOBILIŲ POTENCIALĄ

Elektrinių transporto priemonių poveikio visuotiniam atšilimui potencialas yra mažesnis, nei vidaus degimo variklių automobilių per visą jų eksploatavimo ciklą. Iki 2030 m. elektrinių transporto priemonių poveikis galėtų būti dar labiau sumažintas, priklausomai nuo pasirinktų Prancūzijos energetinių tikslų. Neigiamo baterijų poveikio aplinkai mažinimas padės pasiekti Paryžiaus klimato kaitos susitarimo tikslus. Į tinklą jungiamos transporto priemonės ir pakartotinai naudojamos baterijos paspartins atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimą ir užtikrins geresnį tinklo stabilumą.


Naujas šiandien paskelbtas tyrimas (1) rodo, kad Prancūzijoje akumuliatorinės elektrinės transporto priemonės 2-3 kartus mažiau didina globalų atšilimą nei dyzelinės ir benzininės transporto priemonės per visą jų gyvavimo ciklą. Tokį tyrimą atliko Europos klimato fondas kartu su Prancūzijos automobilių ir elektromobilių pramonės, baterijų gamintojų, energetikos sektoriaus atstovais bei penkiomis NVO, įskaitant „Fondation pour la Nature et l’Homme“ (kurią įkūrė Nikolas Hulotas, Prancūzijos aplinkos ministras) (2).


Kaip rodo šis tyrimas, toks pranašumas išliks ir 2030 m., jeigu bus pasiekti Prancūzijos energijos perdavimo įstatymo tikslai, ir netgi bus dar didesnis, jeigu Prancūzija išplės savo atsinaujinančios energijos vystymo tikslus ir imsis 100 % atsinaujinimo scenarijaus (3).


Nors transporto sektoriaus išmetamų teršalų kiekis ir toliau didėja, transporto dekarbonizavimas Prancūzijoje, taip pat ir visoje Europoje, bus pagrindinis klausimas, norint įvykdyti įsipareigojimus pagal Paryžiaus klimato kaitos susitarimą. 2017 m. lapkričio mėn. Europos Komisijos pateiktas „švaraus mobilumo paketas“ pripažįsta elektrinių transporto priemonių vaidmenį, siekiant ES klimato tikslų. O šiandien paskelbtas tyrimas patvirtina, kad elektra varomos transporto priemonės yra tinkamas klimato klausimų sprendimas, netgi turint galvoje baterijų gamybos taršą.



Svarbus baterijų klausimas

40 % šiltnamio efektą sukeliančių dujų, kurioį aplinką patenka dėl elektromobilių, susidaro baterijų gamybos etape. Tyrimas atskleidė, kad neigiamo baterijų poveikio aplinkai mažinimas yra pagrindinis klausimas dekarbonizuojant transporto sektorių ir prisidedant prie Paryžiaus klimato kaitos susitarimo įgyvendinimo.

Pagrindiniu akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių rinkos augimo laikotarpiu iki 2030 m. gamybos energetinio efektyvumo didinimas turėtų padėti iki 2030 m. 20–25 % sumažinti transporto priemonių poveikį aplinkai.


Taip pat labai svarbu yra gerinti naudingųjų iškasenų gavybos poveikį aplinkai, kurti tvarias baterijas, atsižvelgiant į jų efektyvumą, svorį ir panaudojimą, bei skatinti atliekų perdirbimą.


Viso baterijų potencialo panaudojimas


„E-mobilumas“ suteikia daug papildomų aplinkosaugos pranašumų Prancūzijos elektros energijos sistemai, kaip teigiama tyrime:


•Transporto priemonė-tinklas paslaugų (V2G) naudojimas gali padėti integruoti kintamą energiją ir stabilizuoti tinklą, siekiant palaipsniui nutraukti iškastinio kuro naudojimą Prancūzijos energetikos sektoriuje, tam įgyvendinant sumanų įkrovimą arba dvišalį įkrovimą (elektros energija iš transporto priemonės eksportuojama į tinklą). Techninis 1,3 milijono Prancūzijos transporto priemonių V2G potencialas yra 45 GWh. Maždaug 10 % šio potencialo gali aprėpti visus pirminio rezervo poreikius 18–20 val., žiemą.


•Pakartotinai naudojamos baterijos, skirtos elektros energijos saugojimui, gali konkuruoti kaip tvarus ir patogus atsinaujinančios energijos saugojimo būdas. Kai baterija praranda ketvirtadalį savo pradinio pajėgumo (pavyzdžiui, po 10 metų), ji gali būti restauruojama ir naudojama kaip atsinaujinančios energijos kaupimo įrenginys. Tad atsinaujinančios energijos perteklius gali būti laikomas ir panaudojamas tada, kai paklausa bus didelė, arba energija gali būti naudojama savo reikmėms. Jeigu visos 2020 m. Prancūzijos rinkos automobilių baterijos bus naudojamos atsinaujinančios energijos saugojimui 2030 m., techninis metinis potencialas bus 8 TWh, o 2040 m. jis padidės iki 37 TWh (jeigu bus pakankamai atsinaujinančios energijos, kad ją būtų galima saugoti).

Citatos

Laurence Tubiana, Europos klimato fondo generalinė direktorė: „Transporto sektoriaus dekarbonizavimas yra labai svarbus, jeigu norime, kad būtų įgyvendinamas Paryžiaus susitarimas. Šis tyrimas rodo, kad elektrinės transporto priemonės gali būti naudojamos atsižvelgiant į mūsų klimato ir aplinkos apsaugos tikslus. Bendradarbiavimo dvasia, išreikšta šiame projekte, yra tai, ko mums reikia, kad šis siekis būtų įgyvendintas.“


Jean-Philippe Hermine, „Renault“ įmonių grupės aplinkosaugos vice prezidentas: „Elektromobilio ekosistema yra gyvybiškai svarbus svertas, leidžiantis pagreitinti energijos perėjimą ir atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimą.“


Pascal Canfin, Pasaulio gamtos fondo Prancūzijos skyriaus vadovas: „Jeigu norime užtikrinti sėkmingą 100 procentų atsinaujinančios energijos raidą, mobilumo ir energetikos sektorių persitvarkymas turi vykti vienu metu. Esant tam tikroms sąlygoms, elektrinių transporto priemonių plėtra gali vykti nesinaudojant branduoline energija ir gali būti sprendimu, pagreitinančiu atsinaujinančių energijos šaltinių integravimą į energijos sistemą. Būtent todėl remiame elektrinių transporto priemonių, kaip ir kitų tvarių transporto rūšių, plėtrą.“


Joseph Beretta, AVERE prezidentas: „Elektrinė transporto priemonė, jeigu ji tinkamai naudojama svarbioje dekarbonizuotos energijos sistemoje, yra pagrindinė Prancūzijos ekologinė galimybė. Jau šiandien, o dar labiau rytoj, elektrinės transporto priemonės vairavimas reiškia teigiamą žingsnį, kurį reikia palaikyti, jeigu energijos sistema judės teisinga kryptimi.“

Yann Laot, SAFT: „Baterijos atlieka svarbų vaidmenį plėtojant elektromobilių pramonę. Jų perdirbimas gali padėti sumažinti transporto priemonių poveikį aplinkai.“


Lorelei Limousin, Klimato kaitos tinklas: „Kad būtų galima tvariai plėtoti elektromobilumą, iki 2050 m. Prancūzija turi pereiti į 100 % atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimą. Tuo pat metu transporto priemonių skaičius turi sumažėti ir būti pakeistas bendro naudojimo transporto rūšimis, taip pat kitokiomis nei įprasti automobiliai transporto rūšimis.“


Marie Chéron, „Fondation pour la Nature et l’Homme“: „Šis tyrimas rodo pokyčių, kuriuos turime sukelti, mastą. Elektrinis automobilis nėra įprastas automobilis. Turime tai vertinti kitaip ir pakeisti naudojimo būdą. Jei automobilių pramonė yra vienas iš mūsų ekonomikos ramsčių, perėjimas prie elektromobilumo turi būti varomoji žiedinės ekonomikos, kuri yra atsakinga ir suderinama su klimato keliamais iššūkiais, jėga.“


Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.