Pranešimas spaudai

Dalintis

Rekordiniame skrydyje per Europą 3 sklandytojus lydės komanda su 3-imis „Renault Austral” automobiliais

Rugpjūčio 11 d. trys Lietuvos pilotai Algirdas Šimoliūnas, Sakalas Uždavinys ir Ignas Bitinaitis kils į rekordinį skrydį „Sklandytuvais per Europą: Lietuva – Portugalija”. Pilotai sieks įveikti 4000 km. atstumą be motoro iki Atlanto vandenyno. Visą kelią juos lydės antžeminė komanda, per Europą važiuosanti su trimis naujausiais „Renault Austral“ automobiliais. Apie skrydį pasakoja skrydžio komandos kapitonas, sklandytojas Algirdas Šimoliūnas ir antžeminės komandos vadovė Ieva Šimoliūnienė.

A

Komanda atstumą iki Portugalijos planuojaįveikti per 10 skrydžio dienų. Tai reiškia, kad vienu pakilimu pilotai sieksįveikti apie 400 km. per dieną, kai vidutinis sklandytuvo greitis siekia 90-130km/h.

Antžeminė komanda savo kelioneipasirinko naujus „Renault Austral“ automobilius

Be 3 pilotų į kelionę per Europą žeme leisis ir antžeminė skrydžiokomanda su trimis automobiliais. Komandą sudarys net 8 žmonės: antžeminėskomandos vadovė, techninio palaikymo ir komunikacijos komandos.

Pilotas A. Šimoliūnas sako, kad antžeminėskomandos vaidmuo šioje kelionėje yra labai svarbus ir be jos skrydis būtųneįmanomas. „Būna dienų, kai dėl pablogėjusių oro sąlygų mesnepasiekiame aerodromo ir turime leistis į artimiausią pievą ar lauką, darvadinamą „aikštele“. Tokiu atveju, antžeminė komanda turi mus „susirinkti“, t. y.pagal koordinates rasti mus, sklandytuvus surinkti į 9 m. ilgio priekabas irnugabenti į artimiausią aerodromą, iš kurio kitą dieną vėl galėtume kilti irtęsti skrydį“.

Antžeminės komandos vadovė I. Šimoliūnienė teigia, kad kelionėje žemekartais iššūkių būna ne mažiau nei sklandytojams, nes kasdien yra įveikiamas daugdidesnis atstumas nei pilotai įveikia dangumi. Anot jos, vieni svarbiausiųkelionėje žeme yra patikimi, saugūs ir ekonomiški automobiliai. Komandapasirinko per Europą vykti naujaisiais „Renault Austral“ automobiliais.

Simboliška ir tai, kad „Renault“ įmonė šiais metais taip pat švenčia90-ies metų sukaktį nuo tada, kai 1933 d. „Renault“ įsigijo lėktuvų kampaniją „Caudron“ ir taip žengė į aviacijos rinką.

„Kelionės metu automobiliai mums tampa tarsi antraisiais namais, kai tuotarpu aerodromai ir nakvynės vietos keičiasi beveik kasdien. Labai svarbu, kadkelionės metu automobiliai negestų ir būtų pakankamai patogūs, kadangi didžiąjąlaiko dalį praleisime ant ratų. Komandai svarbu išlikti energingai visą dieną,nes vakare nuvykus į aerodromą teks atlikti likusius vakaro darbus“, – sako I.Šimoliūnienė.

Antžeminės komandos keliai tokios kelionės metu yra sunkiaisuplanuojami. Būna, kad tenka nuklysti ir į sunkiai pravažiuojamus miškotakelius ar laukus, o dabar nusimato ir kalnuoti kraštai. Aerodromai, kuriedažniausiai nutolę nuo didelių miestų, ne visada lengvai pasiekiami.

Nors ir antžeminė komanda ryte startuoja vienu metu su sklandytojais,tačiau pilotai automobilius dažniausiai lenkia keliomis valandomis ir aerodromąpasiekia greičiau. Antžeminė komanda važiuoja su 9 m. sklandytuvų priekabomis, kuriosvienos tuščios svoris yra apie 400 kg., o su sklandytuvu bendrasis svorissiekia 750 kg.

Vienas didžiausių šių automobilių privalumų, kuris pasitarnaus irkelionės dalyviams – intuityvi navigacinė sistema, sujungta tiesiogiai supalydovu, kuri leis komandai naudotis „Google“ žemėlapiu automatiškaiautomobilyje. Duomenys atsinaujina realiuoju laiku, tad navigacijos sistemaužtikrins tikslų maršrutą, net jei kuriam laikui bus prarastas ryšys su tinklu.Ši savybė komandai itin pasitarnaus kalnuotose vietovėse.

Didžiausi iššūkiai laukia Ispanijoje

Visada yra planuojami net 2 skrydžio maršrutai. Kurį maršrutąpilotai rinksis, spręs jau skrisdami, nes viskas skrydžio metu priklausys nuooro sąlygų. Nors pilotai tikisi aplenkti Alpių kalnyną, tačiau jiems nepavyksišvengti Pirėnų kalnų Prancūzijoje ir Ispanijoje. Ši skrydžio atkarpa bus sunkitiek pilotams, tiek antžeminei komandai.

Didžiausias sklandymo virš kalnų išskirtinumas – kalnuose reikia ženkliaigeriau pažinoti vietovę , nes skraidant tarpekliuose iš oro sudėtinga rastitūpimui tinkamą „aikštelę“, priešingai nei lygumose, todėl daugelis jų turibūti apvažinėtos ir sužymėtos iš anksto.

„Pirėnų kalnai mums yra mažai pažįstami, nedaug lietuvių virš jųskraidę, tad bendraujame su vietiniais pilotais, kurie mums gali pagelbėti irpatarti, kaip juos praskristi geriausia. Kalnuose yra keli aerodromai, taip patir didesnių laukų slėniuose, kur galėsime tūpti“, mintimisdalijasi A. Šimoliūnas, „Ispanijos kraštovaizdis ir klimatasmums mažai žinomi, tad virš jos skristi, o komandai važiuoti bus didžiausiasiššūkis, nes jos vietovės kalnuotos ir labai įvairios, o dažnu atveju, ne visurveda keliai“.

Skrydis „Sklandytuvais per Europą: Lietuva – Portugalija“ planuojamasrugpjūčio 11-21 d. Komanda startuos iš „Paluknio aerodromo”, kuris įsikūręskelyje Vilnius – Druskininkai.

Galerija

Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.