Pranešimas spaudai

Dalintis

Kaip automobilių gamintojai siekia sumažinti avarijų pasekmes?

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, vien šiemet iki rugpjūčio 8 d. imtinai avarijose žuvo 83 žmonės, t. y. 30 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Didelis žūstančiųjų keliuose skaičius – problema, su kuria susiduriama visame pasaulyje. Štai kodėl automobilių gamintojai deda didžiules pastangas, siekiant pažaboti skaudžias nelaimes.

Siekissumažinti eismo įvykių skaičių bei sušvelninti jų pasekmes yra itin svarbusvisuomenės sveikatos aspektas, kuris „Renault“ grupei nuo pat pradžių buvoprioritetinis. Prieš daugiau nei 50 metų, 1969-aisiais, mirtingumui keliuosepasiekus rekordinį skaičių, „Renault“ kartu su PSA įkūrė Eismo įvykių,biomechanikos ir žmonių elgsenos tyrimų laboratoriją. Nurodytais metaisžuvusiųjų Prancūzijos keliuose skaičius viršijo 14 500. Tačiau 2022 metaisšis skaičius nukrito iki 3 260, nors užregistruotų automobilių parkas pertą patį laikotarpį išaugo.

Šiuo metu „Renault“ modeliuosesiūloma virš 36 saugų vairavimą ir parkavimą palaikančių sistemų ir 60 susaugumu susijusių įrangos elementų, leidžiančių sumažinti susidūrimo irsužalojimų riziką bei galimas pasekmes. „Renault“ grupės įsitraukimo įvairuotojų, keleivių bei kitų kelių eismo dalyvių saugumo lygio kėlimą visamepasaulyje rezultatas yra pavadintas „Human First Program“.

Saugumu keliuose būtinarūpintis iš anksto

Perkelis pastaruosius dešimtmečius „Renault“ grupė savo automobiliuose įdiegė įvairiųvairuotojo ir keleivių saugumą didinančių sistemų. Be kitų, tai buvo saugosdiržai, kurių plotis leido apsaugoti krūtinės ląstą, taip pat įvykus eismoįvykiui pasislepiančios ir kojas nuo lūžimo saugančios paminos. Vairavimopalaikymo sistemos, kaip antai avarinis stabdymas, ir keleivių apsaugossistemos (oro pagalvės) šiandien yra tapusios standartine „Renault“ grupėsmodelių įranga.

ClairePetit-Boulanger, „Renault“ grupės gelbėjimo operacijų įvykus eismo įvykiui ekspertė,pabrėžia, kad šiuo metu stengiamasi saugumo klausimais rūpintis iš anksto, darautomobilių projektavimo etape.

„Priešdaugiau nei dešimt metų užmezgėme kontaktą su ugniagesiais, nes supratome, kadgamintojas gali ir privalo dar daug nuveikti, jog padėtų gelbėti žmoniųgyvybes. Pavyzdžiui, suteikti gelbėjimo tarnyboms galimybę veikti greičiau irveiksmingiau, kad išlaisvintų eismo įvykį patyrusiame automobilyje įkalintuskeleivius. Ugniagesių ir kitų gelbėjimo tarnybų reikmėms buvo sukurtivadinamieji gelbėjimo lapai, prieinami nuskaičius automobilyje esantį QR kodą“,– pasakoja C. Petit-Boulanger.

Auksinė valanda

Savoruožtu Ivlino departamento apygardos Priešgaisrinės saugos ir gelbėjimotarnybos ugniagesių brigados vadas Christophe‘as Lenglosas, kuris jau penkeriusmetus yra deleguotas dirbti „Renault“ grupėje, atkreipia dėmesį, kad mirtis dėlitin sudėtingų eismo įvykių įvyksta per valandą nuo susidūrimo momento. Šikritinė valanda dar kitaip vadinama auksine (angl. Golden Hour), todėl labaisvarbu, kad pagalba nukentėjusiesiems būtų suteikta kuo skubiau.

„Naujoskartos automobiliuose kėbulo nebepjauname. Stengiamės suformuoti evakuacinįtunelį, kuris leistų mums ištraukti nukentėjusįjį į išorę. Dar vienas saugumo aspektas,kurio reikšmingumas ateityje didės, yra susijęs su elektromobilių traukosakumuliatoriais. „Renault“ grupės modeliuose traukos akumuliatorius liekaapsaugotas nuo išorinių priežasčių sukelto gaisro persimetimo maždaug pusvalandį. Akumuliatoriaus gaisrą ugniagesiaigali užgesinti per kelias minutes, pildami vandens į akumuliatoriaus vidų perangą, kuri atsiveria išsilydžius automobilio kėbulo apačioje įtaisytamelementui“, – paaiškina Ch. Lenglosas.

Minėtą pažangų sprendimą, vadinamąugniagesių prieiga (angl. „Fireman Access“), sukūrė „Renault“ grupėsspecialistai. Šis elektromobiliuose įtaisytas elementas leidžia visiškaiužgesinti ugnį vos per dešimt minučių, o ne per valandą ar tris, kaip buvoįprasta anksčiau. Negana to, nedidelė gesinimo trukmė leidžia sutaupyti daugvandens: vienai gesinimo operacijai tenka 1 300 vietoje 11 000 litrų.

Asmeninis asistentaskeliuose

Kartusu šiomis inovacijomis „Renault“ grupė vykdo darbus ir kitoje, su vairuotojųelgsena susijusio saugumo lygio kėlimo, srityje. Leistino greičio viršijimas,vairavimas vartojus alkoholio, naudojimasis išmaniuoju telefonu vairuojant (otai, pasak Pasaulio sveikatos organizacijos, gali net keturis kartus padidintiautoįvykio riziką) – tai iššūkiai, kuriuos tenka spręsti, siekiant pažabotinelaimes keliuose. O net 93 proc. jų, „Renault“ grupės duomenimis, lemia būtentžmogiškoji klaida.

Jau 2024metais „Renault“ grupės modeliuose bus įdiegta nauja sistema „Safety Coach“.Šios inovacijos tikslas – veikti vairuotojų elgseną išanalizavus jų vairavimomanierą saugumo, kelių eismo taisyklių laikymosi ir kitais požiūriais irpaaiškinus jiems riziką, kurią vairuotojai gali kelti sau vairuodami. Šiuoatveju sistema teiks vairuotojams suasmenintas rekomendacijas, pavyzdžiui,patars aktyvuoti konkrečią vairavimo palaikymo sistemą atsižvelgusi įvairuotojo poreikius.

Naudotisšiais sprendimais bus dar paprasčiau po to, kai 2026 metais „Renault“ grupėpradės teikti rinkai programine įranga kalibruojamus automobilius. Jųkoncepcija pagrįsta centralizuota taikomąja programine įranga, kuriosnaudotojai turės galimybę parsisiųsti į savo automobilius naujausias saugumofunkcijas.

Ateityješis kelionės asistentas teiks vairuotojams įspėjimus. Pavyzdžiui, nustačiusdėmesingumo trūkumą, mieguistumą ar siekiant patikrinti, ar vairuotojastinkamai įvertino esamą situaciją prieš pradėdamas lenkti. Visa tai lems ne tikdar didesnį kelionės automobiliu teikiamą malonumą, bet ir saugumą.

Galerija

Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.