Pranešimas spaudai

Dalintis

Nuo konvejerio nuriedėjo 8 milijonai „Dacia“ automobilių: kaip Rumunijos mažylis virto lyderiu Europoje?

Šiemet „Dacia“ pardavė 8 milijoninį savo automobilį. Šis pasiekimas itin taikliai iliustruoja, kad iki 2005-ųjų buvęs tik nacionaliniu Rumunijos gamintoju, minėtas prekių ženklas per ganėtinai trumpą laiką tapo reikšmingu bei visoje Europoje puikiai atpažįstamu vardu. Bet kokia „Dacia“ sėkmės paslaptis?

Tikriausiai net ir kai kurie patyręautomobilių rinkos ekspertai nežino, kad „Dacia“ ne visada buvo vadinama būtentšiuo vardu.

Rumunijos gamintojas, vėliau tapęs„Dacia“, pirmą kartą buvo įkurtas 1968 m. ir iš pradžių vadinosi „UAP“, kasreiškia „Uzina de Autoturisme Pitesti“ (liet. Piteščio automobilių gamykla).Pastaroji pavadinta pagal miestą prie Ardžešo upės centrinėje Rumunijoje, kur irbuvo įsikūrusi automobilių gamykla. Pagrindinė „Dacia“ būstinė ten tebėra iršiandien.

Savo ruožtu dabartinis„Dacia“ pavadinimas pirmą kartą pasirodė tik 1980 m. ant juodai balto logotipo.Jį įkvėpė romėniškas Rumunijos pavadinimas „Dacii“.

Automobiliai gimstatrijose gamyklose

Iki 2012 m. „Dacia“Rumunijoje teturėjo vieną gamyklą, o dabar jų šioje šalyje turi net tris. Pirmoji prekių ženklo gamykla buvoatidaryta 1968 m. Miovenio mieste Rumunijoje. Ją sudaro kėbulo / surinkimo beikonstrukcijų padalinys, mechanikos padalinys, taip pat liejykla ir logistikosplatforma. Čia gaminama daugybė modelių, įskaitant „Logan“, „Sandero“, „SanderoStepway“, „Jogger“ ir „Duster“.

Savo ruožtu „Dacia“ gamykla Tanžere, Maroke, pradėjo veikti 2012-aisiais.Ji valdo kėbulų ir surinkimo padalinį, logistikos platformą, taip patkonstrukcijų ir tarpinį surinkimo padalinį. Ši pažangi gamykla yra neutralianglies dioksido atžvilgiu, joje taip pat įdiegtas nulinis skysčių išmetimas įaplinką. Maroke gaminami „Logan“, „Sandero“, „Sandero Stepway“ ir „Lodgy“modeliai.

Automobiliai parduodami44-iose šalyse

Ryškuslūžis bendrovės istorijoje įvyko dar 20-ojo ir 21-ojo amžių sandūroje. 1999 m. „Renault“grupė įsigijo minėtą Rumunijos automobilių gamintoją. Netrukus po to, 2004-aisiais, buvo pristatytas pirmasis„Dacia Logan“.

Iš pradžių šis modelisturėjo būti skirtas tik Rumunijos rinkai, o vėliau išplėstas į Rytų Europą. Vistik, atsižvelgus į didelį „Logan“ populiarumą, jis buvo pradėtas pardavinėtidaugelyje Senojo žemyno šalių. Tai buvo bene pirmasis tvirtas gamintojožingsnis kelyje į sėkmę.

Nuo to laiko „Dacia“modeliais prekiaujama 44-iose Viduržemio regiono šalyse. Antrus metus iš eilės taiyra pirmaujantis mažmeninės prekybos prekių ženklas Europoje. 2022 m. „Dacia“užėmė rekordinę 7,6 proc. Europos mažmeninės prekybos rinkos dalį (palyginti su6,2 proc. 2021 m.).

Maža to, šeštus metusiš eilės (nuo 2017 m.) „Dacia Sandero“ buvo daugiausiai parduodamas automobilisEuropos mažmeninėje rinkoje. Pernai „Duster“ minėtoje kategorijoje užėmėantrąją vietą, o nuo 2018 m. jis taip pat yra geriausiai parduodamas visureigismažmeninėje rinkoje.

Pasiekė simbolinę ribą

Šiandien pagrindinę„Dacia“ gamą sudaro elektrinismiesto automobilis „Dacia Spring“, kompaktiškas hečbekas „Dacia Sandero“ ir drąsesnė jo versija „Sandero Stepway“, visureigis„Dacia Duster“ ir septynvietis šeimos automobilis „Dacia Jogger“. Rytų Europoje taip pat toliauparduodamas 2005 m. pradėtas gaminti modelis „Logan“.

Ši geriausiai parduodamų modeliųgama leido „Dacia“ 2023 m. pasiekti simbolinę ribą – 8 mln. parduotųautomobilių, iš kurių populiariausias modelis – „Sander“ (2,78 mln. vnt.).Antroje vietoje rikiuojasi „Duster“ (2,26 mln.), trečioje – „Logan“ (1,97 mln.).

Nors „Dacia“ Europoje tapo žinoma dėl „Logan“, vienas iš geriausiaiparduodamų šio prekių ženklo modelių visgi yra visureigis „Duster“. Šis kultinis modelis jau yra pelnęs daugiau kaip 40apdovanojimų, įskaitant Metų automobilio Rumunijoje, Geriausio visureigioJungtinėje Karalystėje, Geriausio šeimyninio automobilio Vokietijoje irBelgijoje ir daugybę kitų apdovanojimų.

Ekspertų teigimu, „Dacia“ tikriausiai nebūtųbuvusi tokia sėkminga, jei ne jos išradingumas. Šis prekių ženklas visada siekėsuderinti paprastumą ir naujoves bei vengė nereikalingų įmantrybių. Galiausiai,pasiektas optimalus kainos ir kokybės balansas tapo viena priežasčių, kaip išRumunijos kilęs automobilių gamintojas įsitvi

Galerija

Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.