Pranešimas spaudai

Dalintis

Iššūkiai padiktavo muzikinį toną – kilniam tikslui „Renault Master“ virto profesionalia įrašų studija ant ratų

Išplėsti komercinių transporto priemonių pritaikymo ribas ir „Renault Master“ modelį paversti profesionalia įrašų studija ant ratų – toks iššūkis teko minėtai Prancūzijos automobilių gamintojai ir jos partneriams įgyvendinant iniciatyvą „Duok penkis“. Ja siekiama sukurti mobilų repo trampliną jaunimui ir muzikos kūrimą padaryti prieinamą kuo didesniam skaičiui žmonių. Išskirtinio projekto kūrėjai praskleidžia kūrybos proceso užkulisius ir pasakoja, su kokiais iššūkiais susidūrė konstruodami šią unikalią transporto priemonę.

Kiekvienaiaistrai yra profesija, o kiekvienai profesijai – speciali komercinė transportopriemonė. Ne išimtis ir muzikos kūryba. Tai įrodo pagal socialinės atsakomybės programą„Duok penkis“ sukurtas „garso sunkvežimis“. 2023 m. pavasarį penkiemstalentingiems finalistams buvo suteikta galimybė įrašinėti profesionaliomissąlygomis – mobiliojoje įrašų studijoje.

Kurdama šiamtikslui skirtą „Master“ pagrindu sukurtą transporto priemonę, „Renault“bendradarbiavo su dviem partneriais, kurių vienas specializuojasiarchitektūrinės akustikos, o kitas – kėbulo srityje: „Red House“ ir „Pro Car“.Šios itin sudėtingos ir unikalios perdarymo iniciatyvos rezultatas – įrašų studija ant ratų tapęs „Renault Master“.

Kai iššūkiai diktuoja muzikinį toną

Prieš paversdami įprastą „Renault Master“ mobiliąjaįrašų studija, kūrėjai turėjo aiškiai suprasti projekto poreikius irreikalavimus.

„Turėjome daugybę reikalavimų, susijusių su transportopriemonės konstrukcija. Jame turėjo būti įrengta profesionali įrašų studija,jis turėjo sverti mažiau nei 3,5 tonos, kad juo būtų galima važinėti sustandartiniu B kategorijos vairuotojo pažymėjimu, jis turėjo būti pagamintas išekologiškų medžiagų ir, svarbiausia, atitikti „Renault“ DNR“, – sako AnnejelaRoyoux, „Renault“ rinkodaros skyriaus įvaizdžio ir rėmimo partnerysčių vadovė.

Pašnekovės teigimu, šie reikalavimai buvo sudėtingivisais atžvilgiais. Techniniu požiūriu reikėjo užtikrinti optimalią garsoizoliaciją, laikantis transporto priemonės svorio ir dydžio apribojimų.Siekdama šio tikslo, „Renault“ pasinaudojo ne tik savo patirtimi, bet irspecializuotų partnerių – architektūrinės akustikos eksperto „Red House“, kūrusio įrašų studiją, ir „Pro Car“, kurisbuvo atsakingas už transporto priemonės kėbulo dizainą.

Svoris „sunkiam garsui“

Kaip aiškina„Pro Car“ vyriausiasis specialistas Olivieras Guerry, pirmasis iššūkis buvorasti tinkamą pusiausvyrą tarp sunkvežimio svorio ir jo akustinių savybių.

„Gerą akustikągalima pasiekti užtikrinant, kad medžiagos judėtų kuo mažiau, o tai padidinasvorį. Tačiau čia ne patalpa, o komercinė transporto priemonė, kurią vairuotiturėtų pakakti B kategorijos vairuotojo pažymėjimo ir kuri turėjo sverti nedaugiau kaip 3,5 tonos, todėl privalėjome kontroliuoti jos svorį“, – apie kūrybos procesą pasakoja jis.

Savo ruožtu „RedHouse“ įkūrėjas ir meno vadovas Lucas Medus, pabrėždamas, kad kiekviename perdarymoproceso etape buvo tikrinamas svoris, sako: „Tai buvo stebima viso projektometu, įskaitant garso izoliacijos ir garso apdorojimo procesus, taip patapdailos elementus ir baldus. Viską suplanavome iki paskutinio varžtelio, kadnepridėtume trimis gramais per daug.“

Kūrėjųteigimu, dėl šiam dideliam projektui būdingo svorio apribojimo komandos turėjonuolat atlikti bandymus, skaičiavimus ir žongliruoti medžiagomis, iš kurių bussuformuotas ir įrengtas garso sunkvežimis. Tačiau komanda buvo išradinga,ieškodama tinkamų medžiagų ir kurdama sumanų išdėstymą.

„Viskas, kasbuvo dedama į furgoną, buvo pasverta ir kruopščiai apgalvota, kad būtųužtikrintas svorio apribojimas. Medžiagas rinkomės atsižvelgdami į jų standumąir svorį, taip pat sprendėme, kaip jas pritaikyti savo poreikiams. Pasirinkomeekologiškas garso izoliacijos medžiagas, kad nereikėtų naudoti akmens ar stiklovatos. Likusią dalį daugiausia sudaro mediena“, – detalizuoja Julienas Ravary,„Red House“ asocijuotas akustikos specialistas ir studijos dizaineris.

Vairuokite, dainuokite ir įrašinėkite

Svarbupažymėti, kad iššūkiu kūrėjams tapo ir itin ribota erdvė. Esminis uždavinysbuvo sukurti visiškai funkcionalią profesionalią įrašų studiją modelio „RenaultMaster“ 9 kub. m krovinių skyriaus erdvėje, kartu užtikrinant dvi atskiraserdvės be vairuotojo kabinos, kad dainininkas nebūtų valdymo kambaryje.

„Mano užduotisbuvo sukurti įrašų studiją, kuri tilptų į furgoną – uždarą ir ribotą erdvę,kurioje nėra tokios laisvės kaip kitose erdvėse“, – akcentuoja L. Medus.

Jo kolega J.Ravary priduria, kad kiekviena erdvė automobilyje yra mažesnė nei 5 kv. m. „Darniekada nebuvome dirbę tokiose mažose erdvėse. Atsižvelgiant į transportopriemonės apribojimus, reikėjo daug prisitaikymo ir techninių žinių, kad būtųintegruota viskas, ko norėjome“, – patirtimi dalijasi vienas „garso sunkvežimio“kūrėjų.

Galerija

Dokumentai parsisiuntimui

Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.