Pranešimas spaudai

Dalintis

Pirmas kartas prie elektromobilio vairo: naudingi patarimai, kurie leis mėgautis kelione

Elektromobilius neretai vis dar supa įvairūs mitai ir nepagrįstos baimės. Viena tokių – kad važiavimas elektra varoma transporto priemone kardinaliai skiriasi nuo įprasto automobilio su vidaus degimo varikliu. Be abejo, tam tikrų niuansų, susijusių su elektromobilio pilotavimu, yra, tačiau ar tikrai juos sunku perkąsti tarsi lazdyno riešutą?

Daugelis išbandžiusiųjų tiek elektra, tiek įprastaisdegalais varomus automobilius su automatine pavarų dėže veikiausiai pripažins –skirtumas tarp šių transporto priemonių yra, bet jis išties nedidelis.

Kaip teigia „Renault“ viešųjų ryšių ir komunikacijoskoordinatorius Baltijos šalyse Mindaugas Plukys, ryškesni skirtumai pasireiškianebent spustelėjus akceleratoriaus pedalą, kadangi elektromobilio pagreitis yradidesnis ir tolygesnis, tad ir kūnas stipriau priglunda prie sėdynės.

„Elektrinių automobilių sukamojo momento reikšmė yradidesnė ir tai lemia sprogstamąją momentinę galią važiavimo pradžioje, į kuriąvairuotojai turi reaguoti šiek tiek intuityviau ir prie kurios reikiapriprasti. Ypač vairuotojams, kurie dar nevairavo elektromobilio, pradžiojerekomenduoju važiuoti lėčiau ir švelniau bei rinktis „EKO“ režimą, neselektromobilis pasižymi momentiniu pagreičiu, tad piktnaudžiavimasakseleracija, greitai išeikvos baterijos energijos atsargas“, – pataria nevieną elektromobilį išbandęs M. Plukys.

Eksperto teigimu, elektromobiliai vairavimas yra panašusį vairavimą automobilio su vidaus degimo varikliu. Viskas priklauso nuovairavimo stiliaus. Jeigu norite gero energijos ir nuvažiuojamo atstumosantykio elektromobilio vairavimas turi būti sąmoningesnis ir ekonomiškesnis. Turitenumatyti savo veiksmus į priekį ir teisingai planuoti stabdymą ar akseleraciją,judėjimą sraute ir, žinoma, laikytis kelių esimo taisyklėmis nustatyto greičio.

„Čia viskas labai paprasta. Kuo didesnis važiavimogreitis – tuo daugiau energijos reikia jam palaikyti. Ir nesvarbu ar taielektra, ar vidaus degimo varikliu varomas automobilis. Štai kodėl net irpradedantieji elektromobilių vairuotojai netrunka pastebėti, kad jų vairavimostilius veikia baterijos įkrovimo lygį ir kad tolygus vairavimas gali sumažintiįkrovimo dažnumą arba pridėti su viena įkrova nuvažiuotų kilometrų“, – priduriapašnekovas.

Kaip atkreipia dėmesį M. Plukys, sėdint prieelektromobilio vairo reikia galvoti ne tik apie švelnų bei tolygų vairavimą. Šiuoatveju, norint ilgiau išlaikyti savo baterijos įkrovos lygį kuo aukštesnį,būtina įvaldyti regeneracinį stabdymą, kurio metu atgaunama energija.

„Vairuojantys elektromobilį privalo sąmoningai naudoti vadinamąjįrekuperacijos (energijos atgavimo) režimą. Jeigu važiuojame užmiestyje, galimešį režimą išjungti, o, važiuojant mieste, rekuperacijos režimas gali daugelyjesituacijų pakeisti tradicinį lėtinimą kojiniu stabdžiu“, – priduria „Renault“ atstovas.

Tiek Prancūzijos prekės ženklo, tiek kitų gamintojų elektromobiliuosepaprastai yra įdiegtos energijos sąnaudas optimizuojančios funkcijos, kuriosveikia tam tikrus automobilio įrenginius: šildymo, kondicionavimo, pagalbinęsistemą ir kt., taip pat ir su vairavimu susijusius veiksmus.

Be to, paslaptį išduoda M. Plukys, nuvažiuojamą atstumągalima padidinti dar prieš išvažiuojant šiek tiek pašildžius arba atvėsinusautomobilio vidų, kad to nereikėtų daryti kelionės metu.

„Kai elektromobilis yra prijungtas prie įkrovimo lizdo, galimanuotoliu užprogramuoti tokią temperatūrą, kokios mes pageidautume priešleisdamiesi į kelionę. Be to, nors dėl technologinės pažangos elektromobiliųnuvažiuojamas atstumas kasmet ilgėja, vis dėlto ilgesnio maršruto atvejukelionę, įskaitant galimą poreikį kelyje sustoti įkrauti automobilį,rekomenduojama kruopščiai susiplanuoti. Pavyzdžiui, šiam tikslui „RenaultMegane E-Tech electric“ modelis turi kelionės planavimo asistentą, kurisleidžia realiuoju laiku prisitaikyti prie važiavimo sąlygų ir lengviau pasiektikitas įkrovimo vietas. O atšalus orams keliaujanties trumpus atstumus, siūlaunaudoti tik sėdynės ir vairo šildymo funkcijas. Žmogų sušildyti sunaudojamamažiau energijos nei įšildyti visą automobilio saloną“, – pasakoja M. Plukys.

Galerija

Dokumentai parsisiuntimui

Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.