Pranešimas spaudai

Dalintis

Naujas iššūkis Lietuvos ugniagesiams – elektromobilių gesinimas: gamintojai jau diegia pažangius sprendimus

Visame pasaulyje sparčiai populiarėjantys elektromobiliai su savimi atnešė ne tik pažangą, bet ir naujų iššūkių. Vienas jų – dėl iš atskirų celių susidedančių baterijų pakankamai sudėtingas elektra varomų transporto priemonių gesinimo procesas užsiliepsnojimo atveju. Todėl tokie automobilių gamintojai kaip „Renault“ bendradarbiauja su ugniagesiais, kurdami pažangias elektromobilių gesinimo technologijas. Automobilių su baterijomis gesinimui specialiai ruošiasi ir Lietuvos ugniagesiai.

Ugniagesiai specialiaiapmokomi

Spalio 24-osios vakarą pasklidožinia apie tai, kad kelyje Panevėžys–Vilnius užsiliepsnojo automobilvežis,gabenęs keturis elektromobilius. Laimei, gaisrą pavyko pakankamai sėkmingailikviduoti, tačiau šis darbas pareikalavo išties didelio ugniagesių atsargumo.

„Regitros“ duomenimis, iki šiųmetų lapkričio 1 d. Lietuvoje buvo įregistruota beveik 11 tūkst. M1 klasėslengvųjų elektromobilių. Elektra varomų transporto priemonių skaičius ne tikLietuvoje, bet ir visame pasaulyje nuolat auga. Tad ir įvairių incidentų,susijusių su šiomis ekologiškomis transporto priemonėmis, neišvengiamaipasitaikys vis daugiau.

Kaip teigia Ugniagesių gelbėtojųmokyklos viršininkas Kęstutis Agintas, minėtiems iššūkiams yra specialiairuošiamasi. Pašnekovo teigimu, norint tinkamai parengti ugniagesius gelbėtojus,mokykla įsigijo automobilio konstrukcinių elementų karpymo (ardymo) maketą.

Su jo pagalba būsimi ugniagesiaiir dirbantys Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos darbuotojai gali išsamiaisusipažinti su baterijomis aprūpintų automobilių sandara, pagrindiniais, pavojųkeliančiais mazgais ir veiksmų seka likviduojant įvykių padarinius užsiliepsnojustokio tipo automobiliams.

„Ne paslaptis, kad šiuoseautomobiliuose yra komponentų, kurie gali kelti pavojų žmogaus ir tuo pačiuugniagesio gelbėtojo gyvybei ir sveikatai. Naudojant šį maketą mokyklosspecialistams atsiveria platesnės galimybės perteikti žinias apie šio tipoautomobiliuose esančius komponentus ir jų keliamus pavojus. <...> Poreikismokymams visada yra“, – pripažįsta K. Agintas.

Automobilių gamintojaibendradarbiauja su ugniagesiais

Apie automobilių su baterijomiskeliamus iššūkius puikiai suvokia ir jų gamintojai, nuolat ieškodamipažangiausių sprendimų, leidžiančių išvengti potencialių rizikų. Štailyderiaujantis prancūzų gamintojas „Renault“ vysto inovatyvių sprendimų paketą„Safety Coach“, skirtą užtikrinti optimalų minėto prekės ženklo automobiliųnaudotojų saugumą.

Šį paketą sudaro vadinamasis„Fireman Access“ sprendimas ir specialus QR kodas, kurie yra itin pravartūspagalbos tarnyboms. Šią sistemą lapkričio 15-ąją Lietuvos auditorijai pristatė „RenaultGroup“ atstovas Andrzejhus Gemra automobilių technologijoms skirtojekonferencijoje „Plug-in 2023“.

„Fireman Access“ sukurtainžinieriams daugiau nei dešimtmetį bendradarbiaujant su ugniagesių tarnyba. Jągalima rasti, pavyzdžiui, elektra varomame „Renault Megane E-Tech Electric“modelyje.

„Renault“ atstovų teigimu,įprastai elektromobilių be įdiegtos specialios sistemos gesinimas gali užtruktiiki trijų valandų. Šiuo atveju inovatyvi gelbėtojų komandoms skirta prieigossistema „Fireman Access“ leidžia greitai ir saugiai užpilti degantįakumuliatorių vandeniu ar kita gesinimo priemone bei numalšinti liepsnas vosper penkias minutes. Negana to, be šio naujoviško sprendimo automobilyje pogaline sėdyne įrengtas lengvai pasiekiamas jungiklis, leidžiantis gelbėjimotarnyboms atjungti automobilio akumuliatorių.

Kad į gaisro vietą atvykęugniagesiai operatyviai gautų visą reikalingą informaciją, ant „Renault“ automobiliųsu minėta pažangia sistema yra klijuojami specialūs QR kodai. Nuskaitę tokįlipduką ugniagesiai gelbėtojai iškart gali gauti visą techninę informaciją apietransporto priemonę, reikalingą gelbėjimo operacijai atlikti ir išgelbėtižmonių gyvybes. Tarp pateikiamos informacijos – ir nuorodos, ar tai hibridinė,įkraunama hibridinė ar elektrinė transporto priemonė.

„Renault“ sukurta inovatyvitechnologija taip pat prisidėjo prie teigiamų pokyčių eismo saugumo srityje.Dabar panašių sprendimų reikalauja automobilių bandymų organizacija „EuroNCAP“, suteikdama visiems žinomą saugumo žvaigždučių įvertinimą. QR kodonaujovė jau šiais metais bus įdiegta visuose „Renault“ grupės modeliuoseEuropoje.

Dokumentai parsisiuntimui

Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.