Pranešimas spaudai

Dalintis

Jutikliniai ekranai automobiliuose: pradžia apipinta abejonėmis, bet šiandien nepakeičiami

Pradžia apipintaabejonėmis

Į daugumosšiuolaikinių automobilių prietaisų skydelį integruoti GPS ir multimedijos ekranai2000-ųjų pradžioje pradėjo keisti automobilių radijo imtuvus. Tuomet jie buvovaldomi rankiniu būdu: ratuku arba svirtele. Vėliau, siekiant geresnėsergonomikos ir patobulėjus technologijoms, šie ekranai tapo jautrūs lietimui.

„Renault“jutiklinius ekranus pradėjo kurti maždaug 2007 m., ketvirtosios kartos „Clio“projektavimo etape. Iš pradžių buvo sunku įtikinti vadovybę pereiti prielietimui jautrių ekranų, todėl ilgą laiką jie buvo valdomi ratukais“, –pasakoja Stéphane‘as Maiore‘as, vyriausiasis „Renault“ interjero dizaineris.

Prieš visiškaipereinant prie jutiklinių ekranų, tais pačiais metais buvo patobulinta anksčiaucentrinių ne jutiklinių ekranų valdymui naudota svirtelė, kurioje buvo įrengtadaugiakryptė ašis, palengvinanti navigaciją „R-Link“ multimedijos sąsajoje. Šinaujovė buvo siūloma „Scenic“ ir „Megane“ modelių gamoje, o ketvirtosios kartos„Espace“ modelyje buvo sukurta atrama rankoms, kad būtų lengviau naudotisvaldikliu, taigi ir ekranu.

Tiesa, patsjutiklinių ekranų kūrimo procesas irgi kiek užtruko. Nors, kaip jau minėta, jiepradėti vystyti 2007-aisiais, tik po penkerių metų, 2012-aisiais, buvo pagamintipirmieji modeliai „Clio“ ir ZOE, kuriuose inžinieriai kartu su interjerodizaineriais prietaisų skydelio centre integravo jutiklinius multimedijosekranus. Iš pradžių šis ekranas buvo nedidelis, jame buvo siūlomos pagrindinėsfunkcijos, pavyzdžiui, navigacija ir garso nustatymai.

Didesni,jautresni, sudėtingesni

Bėgant metams,„Renault“ toliau tobulino jutiklinių ekranų naudojimą savo modelių interjeruose,darydama juos didesnius, jautresnius ir sudėtingesnius.

„Perėjimas nuovaldiklių prie jutiklinio ekrano greitai tapo būtinybe, kad naudotojai galėtųgrįžti prie įpročių, kuriuos jau buvo įgiję naudodamiesi telefonais ar planšetiniaiskompiuteriais“, – tikina „Renault“ komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyseMindaugas Plukys.

Kaip ir išmaniejitelefonai, metams bėgant jutikliniai ekranai automobiliuose tapo vis jautresni.Ekosistema, valdanti ekranus, taip pat pažengė į priekį – atsirado pažangiosfunkcijos, pavyzdžiui, išmaniųjų telefonų ryšys, valdymas balsu irsuderinamumas su virtualiaisiais asistentais. Taip pat padaugėjo įterptųjųtaikomųjų programų, kad būtų galima praturtinti ir vis labiau individualizuoti naudotojųpatirtį.

Revoliucinissprendimas

2014 m. įvykoesminis lūžis, prieštaraujantis to meto automobilių standartams: penktosioskartos „Renault Espace“ įrengtas vertikalus, o ne horizontalus 8,7 coliojutiklinis ekranas, vėlgi siekiant pasiūlyti vairuotojams patirtį, panašią įnaudojimąsi išmaniuoju telefonu. Šiame ekrane dėl jungiamumo galima naudotisorų prognozėmis, realaus laiko eismo informacija ir vietos paieška.

S. Maiore‘asprisimena pirmuosius bandymus: „2010 m. prie prietaisų skydelio priklijavome„iPad“, kad pamatytume, ką gali vertikalus ekranas. Buvome pirmieji, pristatętokio formato ir tokios orientacijos ekranus.“

Toks vertikalusmultimedijos jutiklinio ekrano išdėstymas sparčiai paplito visame „Renault“asortimente: jis įrengtas „Megane“ (2016 m.), „Koleos“ (2017 m.), „Clio“ (2019m.) ir „Captur“ (2019 m.) modeliuose.

Žinoma, tuo patmetu dizaineriai jau galvojo apie kitą žingsnį, suprasdami, kad toks proveržisnebus ilgalaikis. Dvi neišvengiamos to meto tendencijos buvo antrojo, į vairuotojąnukreipto ekrano atsiradimas ant prietaisų skydelio, ir geresnės bei saugesnėsergonomikos poreikis.

Tai paskatinosukurti naujos formos ekraną, kuriame integruotas ir prietaisų skydelioekranas, ir multimedijos ekranas. Taip gimė apverstos „L“ raidės formos „viskasviename“ dvigubas ekranas, išbandytas tokiuose koncepciniuose automobiliuosekaip „TreZor“ (2016 m.), „Symbioz“ (2017 m.) ir „Morphoz“ (2019 m.).

2022 m. jis pirmąkartą buvo integruotas į serijinį modelį, šiuo atveju, – „Megane E-TechElectric“. Jo pavadinimas – „OpenR“.

Viskas savovietose

„OpenR“ jutiklinįekraną sudaro 12 colių vertikalusis ir 12,3 colių horizontalusis skydeliai,kurių bendras paviršiaus plotas yra 774 cm2. Funkcionalumas,estetika ir elegancija buvo trys pagrindiniai žodžiai, kuriant „OpenR“ ekranodizainą.

„Kurdama „OpenR“ekraną „Renault“ norėjo viską į vieną sistemą viename objekte. Su specialiuvairavimo ekranu ir specialiu multimedijos ekranu“, – aiškina M. Plukys irpriduria, kad su minėtu sprendimu atsirado tikra skaitmeninės sistemos irekrano konfigūracijos simbiozė, kurioje viskas yra savo vietose.

Beje, šiosfilosofijos vaisius – minėtam ekranui sukurta operacinė sistema „OpenR Link“.Su jos pagalba supaprastinus meniu ir naršymą ekrane, sumažėjo operacijųskaičius, todėl vairuotojai gali iš karto pasiekti svarbiausias funkcijas.Tokia automobilių ergonomikos pažanga išlaisvino naudotoją nuo nereikalingųsuvaržymų bei leido dar labiau sutelkti dėmesį į kelią.

Jutikliniųekranų ateitis

Tiesa, kiekvienasautomobilis turi individualų interjero dizainą ir ne visada vienas ekranųišdėstymo sprendimas vistiks visoms transporto priemonėms. Štai naujausiame„Renault 5 E-Tech electric“ 10,1 colio integruotas ekranas ir 10 coliųmultimedijos ekranas išdėstyti horizontaliai, kad derėtų su interjero dizainu,kuriame prietaisų skydelis yra visiškai horizontalus.

Beje, pasakymas,kad „visko turi būti po tris“, įgauna naują prasmę sužinojus, jog neseniaiPietų Korėjos rinkoje pristatytame „Renault Grand Koleos“ modelyje įrengtasnaujas trijų dalių panoraminis ekranas. Šis jutiklinis ekranas yrahorizontalus, tačiau tęsiasi net iki keleivio pusės.

„Ekranas galiblaškyti dėmesį, todėl labai svarbi yra vieta, kur jis įrengtas. Dėl šiospriežasties naujos kartos ekranuose pirmenybė teikiama saugumui, kad būtų kuomažiau nepatogumų periferinėje srityje“, – aiškina M. Plukys.

Jis atskleidžia,kad ateityje pagrindinis iššūkis bus būtent jutiklinio ekrano vieta, kadangireikia nuolat optimaliai ir saugiai pritaikyti formą, skaitmeninę evoliuciją irnaudotojo patirtį.

Galerija

Dokumentai parsisiuntimui

Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.