Pranešimas spaudai
2007 m. sausio 30 d. „Renault Nissan“ aljansas 2006 m. išlaike ketvirto didžiausio pasaulyje automobiliu gamintojo, skaičiuojant pagal parduotu automobiliu skaičiu, poziciją. Abi kompanijos 2006 m. kartu pardave 5.911.171 automobili (3,6 proc. pardavimu sumažejimas) ir užeme 9 proc. pasaulines automobiliu rinkos.
„Renault“ ir „Nissan“ praejusiais metais atitinkamai pardave 2.433.372 ir 3.477.799 automobilius. Pasauliniai „Renault“ pardavimai 2006 m. sumažejo 4 proc., o „Nissan“ – 3,3 proc.
Pagrindines aljanso pardavimu rinkos, pagal augimą praejusiais metais, buvo Rusija (96.9 proc. augimas), Kolumbija (33.6 proc.), Kinija (22.5 proc.) bei Artimieji Rytai ir Afrika (15.2 proc. augimas).
2006 m. „Renault” pardave 2.115.176 automobilius su „Renault“ ženklu (6 proc. sumažejimas), 121.855 automobilius su „Samsung“ ženklu (2 proc. augimas) ir 196.341 „Dacia“ ženklu pažymetą automobili (19.5 proc. augimas). Iš viso 2006 m. visame pasaulyje buvo parduoti 247.000 “Logan” modelio automobiliai su “Dacia” ir “Renault” ženklais.
“Renault” pardavimai už Europos ribu praejusiais metais padidejo 8.8 proc. Geresnius pardavimus sąlygojo išplesta “Logan” pasiula, geri “Samsung” rezultatai ir “Renault” markes populiarejimas tarptautinese rinkose. 2006 m. pabaigoje pardavimai už Europos ribu sudare daugiau nei 30 proc. visu “Renault” pardavimu.
“Renault” pardavimai Europoje pernai metais sumažejo 8,8 proc., nes kompanija sparčiau vykde nepelningu automobiliu pardavimu atsisakymo politiką bei 2006 m. nebuvo svarbiu nauju “Renault” automobiliu pristatymu.
2006 m. “Nissan” pardave 3.341.527 automobilius su “Nissan” ženklu - 3.1 proc. mažiau nei ankstesniais metais. Pasauliniai “Infiniti” markes automobiliu pardavimai sudare 136.272. “Infiniti” pardavimus ypatingai paskatino metu pabaigoje pristatytas naujasis G sedanas.
Daugiau nei 1 mln. “Nissan” automobiliu pardavimas antrus metus iš eiles buvo pasiektas antroje didžiausioje ”Nissan” rinkoje – JAV. Naujai pristatyti modeliai, tokie kaip kompaktinis automobilis “Nissan Versa”, padejo kompensuoti sumažejusius visureigiu pardavimus.
Europoje metiniai „Nissan” pardavimai iš esmes nepakito ir sieke 539,773 vienetus. Japonijoje „Nissan” pardavimai (iskaitant mini automobilius) sumažejo 11,5 proc. iki 766.702. Naujos augančios rinkos, visu pirma Rusija, padejo subalansuoti sumažejusius pardavimus brandžiose rinkose. Nuolatinis „Nissan” automobiliu pardavimu augimas Kinijoje ir Artimuju Rytu rinkose kompensavo mažiau sekmingus pardavimus Tailande ir Taivanyje.
Iš kitu svarbesniu aljanso ivykiu 2006 m. paminetina, kad „Renault Samsung Motors” pradejo iš P. Korejos eksportuoti modeli SM3 su „Nissan” ženklu. Iš viso 2006 m. buvo eksportuoti 38.000 modelio vienetai. Be to, 2006 m. „Renault” ir „Nissan” eme aktyviai naudoti savo automobiliuose bendrai sukurtą 2 litru „common rail” dyzelini varikli, kuris pirmą kartą buvo panaudotas 2005 m. „Renault Laguna” modelyje.
Apie „Renault Nissan” aljansą
1999 m. kovo 27 d. sudarytas aljansas yra unikali partneryste tarp dvieju pasauliniu automobiliu kompaniju, kurias vienija panaši strategija, bendri tikslai ir principai, rezultatais pagrista sinergija ir dalinimasis geriausiomis praktikomis. Tuo pat metu abi kompanijos vertina ir toliau stiprina savo individualius identitetus ir ženklus.
“Renault” ir “Nissan”, isikurusios atitinkamai Paryžiuje ir Tokijuje, turi nepriklausomas vadovybes ir vykdo nepriklausomą kasdienę veiklą. Kiekviena kompanija yra atskaitinga prieš savo akcininkus ir valdybas. Tačiau abu partneriai turi žymią akciju dali kitoje kompanijoje. „Renault” valdo 44,3proc. “Nissan” akciju, o “Nissan” turi 15proc. “Renault” akciju.
Abieju kompaniju akcininkams aljansas kuria vertę taikydamas itvirtintus korporatyvinio valdymo standartus. Nuo Aljanso suformavimo 1999 m. „Renault” rinkos kapitalizacija padidejo 17,5 mlrd. euru, o „Nissan” – 41,28 mlrd. JAV doleriu. Aljansas šiuo metu užima antrą vietą tarp pasauliniu automobiliu gamintoju pagal rinkos kapitalizaciją ir pelningumą.
PASTABA: 1 priede (žemiau) pateikiami „Renault Nissan” aljanso 2006 m. pardavimo rodikliai pagal regionus ir markes.
###
Papildoma informacija:
Justas Kriukas,