Pranešimas spaudai
„Logan MCV“ yra antras „Dacia“ automobilis iš planuojamu šešiu, kurie bus sukurti „Renault Commitment 2009“ programos remuose. „Logan MCV“ patvirtina „Renault Group“ ketinimus plesti savo pardavimus tarptautinese rinkose ir bus gaminamas Pitesti gamykloje „Rumunijoje“, kur prasidejo pirmieji „Logan“ keliones žingsniai. Per dieną planuojama pagaminti po 360 „Logan MCV“ automobiliu.
Po pristatymo Paryžiaus automobiliu parodoje, „Logan MCV“ nuo 2006 m. spalio men. bus pradetas pardavineti Rumunijoje, o 2007 m. palaipsniui pasieks ir kitas Europos valstybes nuo Ispanijos iki Turkijos, taip pat kai kurias Lotynu Amerikos ir Afrikos šalis. Namu rinkoje – Rumunijoje – „Logan MCV“ turetu dar labiau padidinti pirkeju lojalumą, nors jau dabar daugiau nei puse šalyje parduodamu automobiliu yra pagaminti „Dacia“. Automobilis parduodamas su 3 metu arba 100 tukst. km. (daugelyje ES šaliu) garantija.
Pirkejas gali rinktis iš 3 benzininiu (1.4 MPI, 1.6 MPI ir 1.6 16V) bei ypatingo demesio susilaukusio 1.5 dCi dyzelinio variklio. Naujausias dyzeliniu varikliu technologijas naudojantis 1,5 dCi turi antros kartos „common rail“ tiesiogini ipurškimą, kuris užtikrina geras variklio
Deka modulines sistemos, septynvieti „Logan MCV“ labai paprasta paversti erdviu krovininiu automobiliu, kurio universalumo, galimybiu ir kainos santykis unikalus. „Logan MCV“ gali vežti 700 litrus kroviniu palikus 5 iš 7 sedimu vietu ir iki
Apie „Logan MCV“
Paprastumas ir modernumas
Kaip ir „Logan“ sedanas, „Logan MCV“ sukurtas naudoti ivairiomis, dažnai ekstremaliomis, važiavimo sąlygomis. Techniniai automobiliu parametrai buvo parinkti siekiant patvarumo ir paprastumo, pavyzdžiui, vienos dalies centrine konsole, kuri nereikalauja surinkimo ir todel pasižymi patvarumu. Duru paneles irgi yra pagamintos iš vientisos medžiagos, o apmušalu pasirinkimą padiktavo noras sustiprinti kokybes ir tvirtumo pojučius, siejamus su „Logan“ sedanu.
Kebulo karkaso apsaugines dalys yra paruošiamos lygiai taip pat, kaip ir patikimumą užsitarnavusio „Logan“ sedano, iskaitant plieniniu daliu apsaugą vašku užpildant ertmes, sistematišku mastikos sandarikliu panaudojimą kebulo daliu sujungimui bei papildomą dugno apsaugą nuo akmenu. Kadangi „Logan MCV“ skirtas daug ivairesniam naudojimui nei sedanas, konstruktoriai panaudojo papildomas apsaugos priemones, kurios buvo parodytos „Logan Steppe Concept“ koncepciniame automobilyje. Tarp šiu priemoniu yra platesnes apsaugines juostos ant duru, variklio apsaugą iš apatines puses bei visiškai naujas sprendimas apsaugoti pavaru dežes ir transmisijos dalis nuo dulkiu - mechanines dalys yra visiškai apsaugomos nuo išoriniu pavoju. Kartu su iki 150 mm padidintu atstumu nuo žemes iki automobilio dugno ir lanksčia sankaba, šios savybes leidžia su „Logan MCV“ važiuoti net sudetingiausiais keliais.
Specialus demesys taip pat buvo skirtas temperaturos salone reguliavimui, kad keleiviai galetu patogiai jaustis tiek šaltu, tiek karštu oru. Tam buvo optimizuotos oro padavimo angos ir 40 kg/h padidintas oro srauto stiprumas lyginant su „Logan“ sedanu.
Moderniu varikliu pasirinkimas
„Logan MCV“ galima pasirinkti su visais varikliais, kurie sąlygojo sedano sekmę, ir kurie yra sekmingai išbandyti ivairiuose „Renault“ modeliuose. Pirkejas gali rinktis iš 3 benzininiu (1.4 MPI, 1.6 MPI ir 1.6 16V) bei ypatingo demesio susilaukusio 1.5 dCi dyzelinio variklio.
1,4 ir 1,6 litro benzininiai varikliai puikiai atitinka kainos, galios ir eksploatavimo paprastumo kriterijus, kurie budingi visiems „Logan“ modeliams. Abu varikliai pasižymi maksimaliu sukimo momentu, kuris pasiekiamas prie mažu apsuku ir tęsiasi iki 3000 – 4500 apsuku per minutę. Nežiurint modelio paskirties, konstruktoriai sieke išlaikyti kiek galima mažesni automobilio svori. Bazine versija sveria tik 1165 kilogramus. Šis galingu varikliu ir mažo svorio derinys užtikrina malonu važiavimą ir taupu degalu naudojimą, kurie budingi visiems „Renault Group“ gaminamiems automobiliams.
1,4 litro darbinio turio 75 AG variklis mišriu (miesto ir užmiesčio) režimu sunaudoja tik 7,6 litrus degalu. Tai vienas geriausiu rodikliu klaseje.
„Logan MCV“ taip pat siulomas su 1,6 litro 16V benzininiu varikliu, kuris neseniai buvo pradetas montuoti i „Logan“ sedanus. 105 AG (77 kW) prie 5750 apsuku pasiekiantis „Logan MCV 1,6 16V“ isibegeja iki 100 km/val. per 11,8 sekundes ir gali važiuoti maksimaliu 174 km/val. greičiu. Rinkoje maža toki dinamiškumą pasiekiančiu universalu, o ju kainos žymiai aukštesnes.
Tačiau 1,6 litro 16V variklis buvo parinktas „Logan MCV“ del savo lankstumo ir teikiamo vairavimo malonumo. Kadangi 90 procentu maksimalaus sukimo momento pasiekiama prie 2000 apsuku, variklis leidžia automobiliui sklandžiai greiteti ir „nesispyrioja“ prie vidutiniu ir aukštu apsuku. 100 km. kelio mišriu režimu šis variklis sudegina tik 7,5 litrus degalu. Tepalus visiems benzininiams varikliams reikia keisti tik kas 30 tukst. km.
„Logan MCV“ pirkejai gali rinktis ir etaloniniu dyzeliniu varikliu tapusi 1,5 litro dCi agregatą. Naujausias dyzeliniu varikliu technologijas naudojantis 1,5 dCi turi antros kartos „common rail“ tiesiogini ipurškimą, kuris užtikrina geras variklio
1,5 dCi yra labai kompaktiškas ir sveria tik 127 kg. Variklis pasiekia 70 AG (50 kW) maksimalią galią prie 4000 apsuku. Variklis komplektuojamas su mechanine 5 pavaru greičiu deže, kuri leidžia panaudoti visas variklio galimybes bei dar labiau taupyti degalus. Net kai automobilis pilnai pakrautas ar veža daug keleiviu, galima lengvai pagreiteti ir stabdyti.
Svarbiausia – saugumas
„Logan MCV“ sukurtas pasitelkiant „Renault“ patirti saugumo srityje. Kaip ir sedanas, „Logan MCV“ naudoja „Nissan“ ir „Renault“ aljanso sukonstruotą B platformą, kurios aktyvios saugos priemones yra panaudotos automobilyje. Priekine „MacPherson“ tipo pakaba „pasiskolinta“ iš antros kartos „Clio“ automobiliu. Visame automobilyje gausu priemoniu, padedančiu išvengti apsivertimo arba minimizuojančiu to pasekmes.
Stabdžiu sistemą sudaro stabdžiu diskai priekyje ir bugnai gale, o ABS sistemą turintys modeliai naudoja „Bosch 8.0“ sistemą kaip ir „Megane II“. Tai leidžia maksimaliai išnaudoti galinius stabdžius.
Pasyvaus saugumo srityje „Logan MCV“ atitinka visus ES standartus. Automobilyje gali buti irengta iki 4 saugos pagalviu. Dvi kontroliuojamos pozicijos priekines oro pagalves, esančios standartineje irangoje, naudoja sistemą, kuri parenka pripučiamo oro kieki tam, kad vairuotojas ir keleivis nepatirtu per didelio smugio. Dvi šonines oro pagalves priekyje sedintiems asmenims gali buti užsakytos papildomai. Pasyvios saugos irangą taip pat sudaro tritaškiai diržai ir galvos atramos visoms sedimoms vietoms, ju tarpe ir trečiąją sedyniu eilę septynvieteje versijoje.
Kuriant „Logan MCV“ taip pat buvo panaudota „Renault“ patirtis atsparumo smugiams ir kinetines energijos absorbavimo srityse. Priekinio susidurimo atveju variklio dalyje mechaniniai komponentai susigruda taip, kad minimaliai patektu i saloną. Vientisa priekine panele savaime yra saugumo veiksnys. Jos korine struktura, pagaminta iš gerai energiją sugeriančio polipropileno, sumažina keliu traumos tikimybę susidurimo atveju. Šoninio susidurimo atveju šoninis kebulo ramstis, o taip pat pagerinta sedyniu konstrukcija bei durys su ertmemis, maksimaliai apsaugo keleivius. Specialus demesys taip pat buvo atkreiptas i smugius i automobilio galą. Degalu bakas yra patrauktas nuo galo ir padarytas taip, kad nuo smugio slenkantys daiktai jo nekliudytu.
Be to, „Logan MCV“ gaminamas su „Isofix“ vaiku sedyniu tvirtinimo mechanizmais taip, kad vaikas galetu žiureti priešinga kryptimi nei važiuoja automobilis. Jungiklis prietaisu skydelyje leidžia išjungti oro pagalves, o perspejimo lemputes praneša, kad oro pagalviu funkcija išjungta. Visos šios sistemos leis „Logan MCV“ lengvai gauti 3 žvaigždžiu ivertinimą „EuroNCAP“ avariju testuose.
Septynios tikros sedynes ir tikras universalumas
„Logan MCV“ ratu arku, tiesiu šoniniu liniju ir išraiškingo variklio dangčio derinys išduoda modelio kokybę ir tvirtumą. Naujajame automobilyje galima ižvelgti 2006 m. Paryžiaus automobiliu parodoje pristatyto „Logan Steppe Concept“ modelio linijas.
Nuo sedano versijos „Logan MCV“ skiriasi perdarytu priekiniu bamperiu, platesnemis oro paemimo angomis ir ruko žibintais. Dideles šonines apsaugines juostos (moldingai) apsaugo automobili siaurose vietovese ir pabrežia jo tvirtumą. Galiniu žibintu vertikalios linijos ir apvalaines formos priduoda automobiliui šiuolaikiškumo, o 60/40 santykiu atsidarančios galines durys – praktiškumo.
Ilgesne „Logan MCV“ ratu baze (+27 cm lyginant su sedanu) suteikia dar daugiau vietos viduje. Priekyje yra tiek vietos, kiek budinga C klases automobiliams (lyginimui paimtas „Renault Megane“), tačiau tikrasis automobilio erdvumas atsiskleidžia galynese sedynese. Septynviečiame „Logan MCV“ patogiai gali susesti 3 suaugę asmenys antroje sedyniu eileje ir dar 2 – trečioje. Del specialios galines kebulo dalies konstrukcijos trečioje eileje gali patogiai sedeti aukštesni nei 1,90 cm keleiviai. Antroje ir trečioje sedyniu eileje pečiu lygyje keleiviams yra skirta atitinkamai 1,421 ir 1,287 mm, o keliu lygyje – 170 ir 174 mm vietos. Didelio formato langai užtikrina pakankamai šviesos ir jaukumo viduje. I trečią sedyniu eilę keleiviai patenka per galines duris patraukdami vieną rankenelę ant antros eiles sedyniu atlošo ir palenkdami sedyniu bloką i prieki.
Moduline sistema
Be patogumo, kuri „Logan MCV“ siulo keliaujant visa šeima, automobilis taip pat pasižymi plačiomis pritaikymo galimybemis. Trečios linijos sedynes septynvieteje versijoje gali buti sulankstytos (iš karto abi arba po vieną priklausomai nuo versijos), o visas sedyniu mechanizmas pastumtas i prieki antros linijos link. Tokiu budu trečios linijos sedyniu pagrindas gali buti lengvai išimtas del ergonomišku rankenu ir mažo svorio (16,7 kg).
Panaši moduline sistema taikoma ir antros eiles sedynems (60/40 santykis priklausomai nuo versijos), kurios irgi gali buti pastumtos pirmos eiles link siekiant padidinti bagažo skyriu. Šios kombinacijos leidžia per kelias sekundes iš „Logan MCV“ keleivines versijos padaryti krovinini automobili sunkiu ir dideliu kroviniu pervežimui.
Automobilio pakrovimas palengvina 1/3 ir 2/3 santykiu padalintos asimetrines galines dureles, kurias galima atidaryti po vieną. Abejas duris galima atidaryti trimis kampais (40, 90 ir 180 laipsniu). 40 laipsniu kampu atidarytos durys leidžia krauti daiktus, kai truksta erdves parkavimo vietoje, pavyzdžiui garaže arba kai šalimais pastatytas kitas automobilis. Tai taip pat užtikrina didesni anonimiškumą nerodant, kas pakrauta automobilyje. 180 laipsniu kampu atidarytos durys naudingos, kai kraunami ilgi, sunkus arba stambus daiktai. Rinkose, kur tarnybai automobiliai dažnai naudojami asmeninems reikmems ir atvirkščiai, toks „Logan MCV“ keleivinio ir krovinio automobilio derinys yra nepakeičiamas.
„Logan MCV“ universalumą dar padidina bagažines laikikliai ant stogo, kurie ne tik suteikia automobiliui papildomo patrauklumo, bet ir gali išlaikyti 100 kg svori (ES standartas – 80 kg). „Logan MCV“ pritaikomumą specialiom situacijom dar padidina papildomos irangos ivairove, iskaitant vilkimo irangą, slydžiu laikikli, stogo bagažinę, purvasaugius, signalizaciją ir kt.
Papildoma informacija:
Justas Kriukas,