Paryžiuje “ING Renault F1” komanda pristate 2008 m. sezono naujoves
„ING Renault F1“ komanda vakar oficialiai pradejo 2008 metu sezoną, pristatydama visiškai naują „Renault“ R28 F1 bolidą ir savo komandos sudeti. „ING Renault F1“ komanda paskelbe, 2008 m. sieksianti grižti i pirmaujančias F1 pozicijas. Šio tikslo pades siekti naujajame bolide pritaikyta tvirta dizaino koncepcija bei prie komandos prisijungęs dukart pasaulio F1 čempionas Fernandas Alonsas ir kitas talentingas komandos naujokas – Nelsonas Piquet.
„ING Renault F1“ komanda vakar oficialiai pradejo 2008 metu sezoną, pristatydama visiškai naują „Renault“ R28 F1 bolidą ir savo komandos sudeti. „ING Renault F1“ komanda paskelbe, 2008 m. sieksianti grižti i pirmaujančias F1 pozicijas. Šio tikslo pades siekti naujajame bolide pritaikyta tvirta dizaino koncepcija bei prie komandos prisijungęs dukart pasaulio F1 čempionas Fernandas Alonsas ir kitas talentingas komandos naujokas – Nelsonas Piquet.
Pristatymas ivyko Paryžiuje, „Renault“ komunikacijos centre. Ceremonijoje dalyvavo „Renault“ ir „CEO“ prezidentas Carlosas Ghosnas, 500 žiniasklaidos atstovu ir ypatingu svečiu iš viso pasaulio, kuriu tarpe buvo ir pagrindinio komandos remejo - banku grupes ING valdybos vadovas Michelis Tilmant.
“Mes tikimes, kad musu komanda griš i sau iprastą lyderiu vietą, - sake “ING Renault F1” komandos prezidentas Bernardas Rey‘jus. – Tai yra pagrindinis tikslas, kurio sieksime su naujuoju bolidu. Visi dirbo labai sunkiai, noredami išspręsti technines problemas, su kuriomis buvo susidurta praeitame sezone. Didžiulis paskatinimas yra Fernando Alonso sugrižimas i komandą, suteikiantis dar daugiau optimizmo visai komandai“.
Prezidentas B. Ray‘jus taip pat pabreže dalyvavimo F1 svarbą visai „Renault“ grupei. „F1 yra galingas irankis, padedantis didinti prekes ženklo žinomumą netradicinese rinkose, del to „Renault“ pardavimai už Vakaru Europos ribu 2007 metais išaugo 16.5 procentu, - atskleidžia B. Ray‘jus. – „ING Renault F1“ pirmaujančios komandos statusas rodo, kad „Renault“ gali kurti automobilius, pasižyminčius išskirtinemis eksploatacinemis savybemis, patikimumu ir aukštomis technologijomis. Dalyvavimas F1 yra reikšminga ir pelninga „Renault“ investicija“.
R28: nauju sprendimu ir patikrintu technologiju derinys
Didžiules “ING Renault F1” komandos viltys 2008 metais siejamos su “Renault” F1 bolidu R28. Pirmasis bolido bandomasis važiavimas ivyko praejusią savaitę, sausio 21 d. Valensijoje. Per keturiu dienu bandomąji važiavimą bolidas iveike daugiau kaip 1500 km, pademonstruodamas aukštus rezultatus. Tobulinant bolidą didelis demesys skirtas 2008 metais pasikeitusiems techniniams reikalavimas (ECU standartas) ir ypač atsižvelgta i ilgalaikes pavaru dežes. Komanda padare dideli progresą tobulindama bolido eksploatacines savybes.
Naujajame bolide, palyginus su ankstesniąja versija, pritaikyti nauji dizaino pakeitimai, užtikrintas optimalus “Bridgestone” padangu eksploatavimas, nes dauguma konkurentu šias padangas naudoja nuo 2007 m. pradžios. Bolide taip pat peržiuretas svorio pasiskirstymas ir sukurta nauja aerodinamine koncepcija. Didžiausi pakeitimai atlikti kebule, norint geriau irengti mechanines sistemas. Idiegta nauja pavaru deže ir „SECU“. Komanda ypatingai daug demesio skyre bolido tvirtumo tobulinimui ir nereikalingo svorio šalinimui.
„Renault“ technikos direktorius Bobas Bellas naująji bolidą apibudino kaip dar labiau išvystytą, nei jo pirmtakas: ”2007 m. komandai nebuvo gausus naujais pasiekimais, tuo tarpu 2008 m. tikimes pasiekti labai daug, del to savo lenktynininkams sukureme dar labiau konkurencingą bolidą. I problemas, su kuriomis susidureme 2007 m., pažvelgeme iš naujo, ypač atsižvelgdami i aerodinamikos sriti. Didelis demesys skirtas bolido priekiui, integruojant visiškai naują priekini sparną ir pakabą. Galine bolido dalis taip buvo tobulinama, nepamirštant pagrindiniu detaliu. Pirmajame testavime bolidas pasirode nepriekaištingai, o praejusią savaitę pasiekeme dar didesni progresą. Esame užtikrinti, kad privalumai, kuriuos bolidas pasieke vejuotame tunelyje, bus akivaizdus ir lenktyniu trasoje”.
Bolidas yra aprupintas RS27 V8 varikliu, kuris iš esmes išlieka toks pats kaip ir praeitais metais, nes sugriežtejusios taisykles neleidžia jo daugiau tobulinti. Varikliu technikos direktorius Robas White‘as teigia, kad kol neleidžiama tobulinti varikliu, daugiau koncentruojamasi i bolido eksploatavimo patikimumą.
Sugrižta laimeti
2008 m. “ING Renault F1” komandos lenktynininkai - dukart pasaulio čempionas Fernandas Alonsas ir naujokas Nelsonas Piquet. Po metu pertraukos ir darbo pas konkurentus “McLaren-Mercedes” F. Alonsas grižta i komandą, su kuria jis laimejo du pasaulinius titulus. Ispanas 15 iš visu savo 19 karjeros laimejimu pasieke butent su „Renault“ komanda ir yra vienintelis lenktynininkas, išsilaikęs geriausiuju trejetuke per paskutiniuosius tris sezonus.
“Visa komanda yra pasiryžusi sugrižti i pirmaujančias pozicijas, jie labai stengiasi ir man tai yra didele motyvacija”, - sake 26 metu lenktynininkas Fernandas Alonsas. - Pirmiausia aš esu lenktynininkas ir noriu laimeti. Padarysiu viską, kad tai pasiekčiau ir puikiai žinau, ko iš manęs tikimasi. Naujajam sezonui ruošiuosi kaip visada – koncentruodamasis i savo darbą. Pirmasis bolido ispudis buvo geras, o komanda dirba neitiketinai. Tai labai mane ikvepia”.
Nelsonas Piquet savo debiutiniame F1 sezone bus F. Alonso kolega ir gales pritaikyti patirti, igytą su „ING Renault F1” komanda, kuomet praejusiu metu sezoną jis dirbo testuotoju bandomuosiuose važiavimuose. 2006 m. GP2 varžybu laimetojas yra visu laiku jauniausias britu F3 čempionas. Dabar 22 metu jaunasis brazilas rengiasi pademonstruoti savo talentą aukščiausio lygio varžybose.
Visapusiškai stipri komanda
“ING Renault F1” komanda i 2008-uju sezoną ateina sustiprejusi, remiama svarbiu “Renault SA” investiciju ir igijusi nauju komercijos partneriu 2008 metams. Stabilios ir techniškai stiprios komandos ivaizdis, per ilgus metus irodytas lenktyniu trasoje, ir šiais metais nuteikia pozityviai bei optimistiškai.
“Mes turime stiprybes iveikti nusivylimus,” – komandos ryžtą apibendrino vykdantysis direktorius Flavio Briatore. – „Renault” investuoja i naują “CFD” centrą, kuris pades užtikrinti stabilumą. Naujasis bolidas yra kryptingas pokytis, sukureme ypatingai stiprią jo koncepciją. Sujungus naujojo bolido ir Fernando Alonso galimybes trasoje, šis derinys tampa galingu. Praeitame sezone buvome treti su bolidu, kurio ilgai netobulinome. Ši sezoną mes turime puiku bolidą, kuri vairuos pasaulio čempionas. Tokios aplinkybes žada daug musu komandai.”
• Išsami bolido R28 pristatymo informacija yra pateikta komandos interneto svetaineje žiniasklaidai: http://www.ing-renaultf1.com/en/media/index.php.
• Aukštos rezoliucijos bolido R28 ir pristatymo ceremonijos nuotraukos yra patalpintos komandos interneto svetaineje žiniasklaidai.