Pranešimas spaudai
Šiandien „Renault“ oficialiai pristate pirmąji visais keturiais ratais varomą visureigi savo modeliu gamoje – „Koloes“. Naujasis kompaktiškas „Renault“ visureigis derina efektyvią visu varomuju ratu važiuoklę, lengvojo automobilio kebulo formas ir vienaturio erdvumą. „Renault“ pasistenge, kad „Koleos“ butu patogus valdyti, o visi keleiviai keliautu pirmąja klase.
„Koleos“ dizainą ir automobilio specifikacijas kure „Renault“, važiuoklę ir variklius – „Nissan“, o automobilis bus gaminamas „Renault Samsung Motors“ gamykloje Pietu Korejoje. Automobilis buvo pradetas kurti „Renault“ technologiju centre Guyancourte (Prancuzija), kur savo kolegoms padeti atvyko „Nissan“ inžinieriu komanda. Veliau automobiliu kurimo centras buvo perkeltas i Japoniją, kur „Nissan“ specialistai paruoše ir išbande techninę automobilio pusę. Iš viso automobilio kurimas truko 28 menesius. Tai pirmasis automobilis, kurio kurimo procese itin glaudžiai bendradarbiavo visos „Renault-Nissan“ aljanso šalys.
Kompaktiškas „Koleos“ yra 4,52 m ilgio ir 1,85 m pločio, todel gali buti patogiai naudojamas tiek miesto sąlygomis, tiek bekeleje. Automobiliui tvirtumo ispudi suteikia ne tik didele proveža (206 mm benzinineje versijoje ir 188 mm dyzelineje) ir dugno sutvirtinimai, bet ir savitos kebulo linijos. „Koleos“ gali iveikti 27 laipsniu ir leistis nuo 31 laipsnio ikalniu.
Isesti i automobili yra labai patogu. Logiškai išdestytas prietaisu skydelis ir valdymo irankiai leidžia greitai perprasti automobilio valdymą, o navigacijos, radijo, šilumos ir klimato kontroles valdikliai yra sukurti intuityviam valdymui. Navigacijos sistemos, telefono su laisvu ranku iranga, garso sistemos ir automobilio parkavimo stabdžio valdymas yra ant vairo arba lengvai vairuotojo pasiekiamose vietose. Automobilio kurejai pasistenge, kad vairuotojui butu patogu ne tik žiureti i prieki, bet ir atgal – galinio vaizdo laukas yra vienas didžiausiu segmente.
„Koleos“ yra pirmasis „Renault“ automobilis, nuo pat kurimo pradžios turintis visu varančiuju ratu važiuoklę. Sukimo momento paskirstymas tarp priekinio ir galinio tilto atliekamas automatiškai, priklausomai nuo sukibimo su keliu sąlygu. Normaliomis sąlygomis visas sukimo momentas tenka priekiniam tiltui. Suprastejus sukibimui, iki 50 proc. sukimo momento perduodama i galini tiltą. Priekinio-galinio paskirstymo apskaičiavimus atlieka „All mode 4x4-I“ sistema, kurią „Nissan“ sukure naujos kartos „X-Trail“ modeliui. Labiau patyrusiems vairuotojams „Koleos“ leidžia patiems pasirinkti ir užfiksuoti norimą varančiuju ratu kombinaciją - 4x4 arba vienas varantysis tiltas.
„MacPherson“ tipo priekine pakaba ir visiškai nepriklausoma galine pakaba iš „Nissan X-Trail“ garantuoja važiavimo patogumą ir stabilumą ivairiose situacijose. Amortizatoriai ir spyruokles buvo sureguliuotos taip, kad atitiktu specifinius „Koleos“ parametrus ir padetu išlaikyti balansą tarp vairavimo tikslumo ir važiavimo patogumo.
I naująji modeli „Renault“ idiege „Hill Start Assist“ ir „Hill Descent Control“ funkcijas, padedančias vairuotojui važiuoti ikalneje ir nuokalneje, didesneje nei 10 laipsniu. „Hill Start Assist“ neleidžia automobiliui riedeti atgal perjungiant tarp greičio ir stabdžio pedalu, o „Hill Descent Control“ automatiškai palaiko 7 km/val. greiti leidžiantis nuo kalno (nereikia laikyti nuspausto stabdžio pedalo).
„Koleos“ bus siulomi su 3 skirtingais varikliais. 2.0 dCi Euro 4 dyzelinis variklis bus siulomas 110 kW (150 AG) ir 127 kW (175 AG) modifikaciju. Šis variklis jau montuojamas i „Mégane“, „Nissan Qashqai“ bei naująji „X-Trail“ ir pasižymi naujausiomis technologijomis, iskaitant pjezoelektrinius purškiklius, „common-rail“ 1600 baru degalu ipurškimą, vandeniu aušinamą kintamos geometrijos turbiną ir periodines regeneracijos daleliu filtrą. 110 kW 2.0 dCi versija bus siuloma su 6 pavaru mechanine arba automatine greičiu deže ir 4x2 arba 4x4 automobilio versijomis, o 127 kW modifikacija – su 6 pavaru mechanine greičiu deže ir 4x4 versija. „Koleos“ taip pat bus siulomas su 2,5 litru Nissan TR25 varikliu, pasižyminčiu 126kW (170 AG) galia ir 226 Nm sukimo momentu.
Naujasis „Koleos“ pasižymi ivairiomis aktyvaus ir pasyvaus saugumo funkcijomis. Aktyvaus saugumo pagrindas yra kruopščiai sukurta važiuokle ir stabdžiu sistema, kuri leidžia automobiliui sustoti nuo 100 iki 0 km/val. tik per 42 metrus. Avarinese situacijose vairuotojui padeda ABS su automatiniu stabdymo jegos paskirstymu, avarinio stabdymo pagalba (EBA) ir ESP su slydimo šonu kontrole. Pasyvaus saugumo srityje „Koleos“ idiegta visa „Renault“ patirtis nagrinejant realias situacijas, pripažinta maksimaliais „EuroNCAP“ ivertinimais. Tokius ivertinimus turi aštuoni šiuo metu gaminami „Renault“ modeliai.
Kompaktišku visureigiu rinka sparčiai auga 5 pagrindinese Europos rinkose ir per pastaruosius 5 metus padvigubejo nuo 222,500 iki 522,000 parduotu automobiliu per metus. Visoje Europoje 2007 m. buvo parduota 700,000 kompaktišku visureigiu, kuriems teko beveik 5 proc. rinkos. Kartu tai vienas konkurencingiausiu segmentu, kuriame del pirkeju varžosi 25 skirtingu gamintoju modeliai.
Naujasis „Koloes“ modelis yra „Renault“ tarptautines pletros ženklas. Europoje naujokas pasirodys prekyboje 2008 m. birželio men., o 2009 m. ji gales isigyti 40 šaliu gyventojai 5 žemynuose. „Koleos“ pirmą kartą viešai bus parodytas Ženevos automobiliu salone