Pranešimas spaudai

Dalintis

Rudenine šalna ant kelio dangos - pavojingiausia

Lengva rudenine šalna ant kelio dangos vairuotojams gali sukelti daugiau rupesčiu, nei gilus žiemos šaltis. Pirmos šalnos metu pasidengiantis ledukas yra padengtas ypatingai slidžiu sluoksniu, kuris neužšąla net kai temperatura nukrenta šiek tiek žemiau nulio.*

Lengva rudenine šalna ant kelio dangos vairuotojams gali sukelti daugiau rupesčiu, nei gilus žiemos šaltis. Pirmos šalnos metu pasidengiantis ledukas yra padengtas ypatingai slidžiu sluoksniu, kuris neužšąla net kai temperatura nukrenta šiek tiek žemiau nulio.*

 

Kai temperatura yra nuo 0OC iki -3OC, vanduo dar nera pilnai pavirtęs i ledą. Jo paviršius išlieka patižęs - padengtas plonu, paprasta akimi nepastebimu bet labai slidžiu vandens sluoksniu*. Temperaturai krentant žemyn, šis plonas vandens sluoksnis taip pat užšąla. Esant gerokai žemesnei temperaturai ledas yra mažiau pavojingas, lyginant su pirmuoju ledu, susidariusiu tik šiek tiek pašalus.  

 

Ne mažiau pavojinga ir po rudeninio lietaus ar ruko kelius padengianti skaidri šąlančio ledo danga. „Velyvą rudeni gana dažnos staigios oro permainos, kurios padengia kelio dangą slidžiu sluoksniu ir gerokai padidina keliu eismo ivykiu tikimybę. Pasikeitus oro sąlygoms ne visi vairuotojai sugeba iš karto persiorientuoti ir vairuoja nepakankamai atidžiai. Tik veliau žiemą atsargesnis vairavimo stilius tampa iprastu. Visgi labai svarbu nepamiršti, kad pirmieji šalčiai ir plonas ledukas ant kelio yra patys pavojingiausi”, - primena „Renault” vairavimo mokyklos instruktoriai. 

 

Esant šalnai, ypatingai nakties metu, slidžiausias kelio dangos paviršius susidaro ant tiltu. Ant žemes nutiesti keliai ilgiau išsaugo šilumą, o ant tiltu esanti kelio danga atšąla ir pasidengia leduku greičiau. „Artedamas prie tilto vairuotojas turi buti pasiruošęs staigiam vairavimo sąlygu pasikeitimui - netiketam ledui ir žymiai blogesniam ratu sukibimui su kelio danga, - akcentuoja „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. - Geriausia išeitis norint išvengti netiketo slydimo - ženkliai sumažinti greiti bei gerokai padidinti atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio. Buksavimo ar slydimo atveju turite vengti bet kokiu aštriu manevru ir iš karto nuimti koją nuo greičio pedalo. Stabdydami ABS neturinti automobili uždekite koją ant stabdžiu pedalo labai atsargiai, tarsi pulsuodami. Jai jusu automobilyje imontuota ABS sistema, iškilus slydimo pavojui tvirtai nuspauskite stabdžio pedalą“.  

 

Verta atsiminti, kad šaltuoju periodu neretai žemes temperatura yra žemesne, nei oro, todel ledas gali dengti kelio dangą ir tuomet, kai oro temperatura yra apie 3OC. Tai ypatingai budinga nakties ir ankstyvos aušros metui. Kelio atkarpos, ant kuriu krenta kalnu arba medžiu šešeliai, taip pat yra pavojingesnes šalnos metu ir po šalnos, nes šešelyje ledas nutirpsta veliau. 

 

* Šaltinis: Vašingtono Universitetas, Atmosferos mokslu departamentas.

 

Dokumentai parsisiuntimui

Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.