Pranešimas spaudai
Automobiliu avarijos del „juodojo ledo“ ivyksta keturis kartus dažniau nei del šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei del sniego.* Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali buti mirtinai pavojingas.
„Juodasis ledas“ susiformuoja ant kelios dangos, kurios temperatura yra žemiau nulio. Tokiomis sąlygomis vanduo puikiai limpa prie paviršiaus virsdamas plonu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas del juodos kelio paviršiaus spalvos. Šis ledas ir vadinamas „juoduoju ledu“. Vairavę sniegu padengtu keliu vairuotojai automatiškai praranda budrumą ir padidina greiti, pamatę sniegu nepadengtą juodą kelio dangą. Tačiau tai gali tureti tragišku pasekmiu, nes žiemos metu švari juoda kelio danga gali buti labai apgaulinga.
„Jei automobilyje staiga tampa itartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jus važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi, vadinamu „juoduoju ledu“, - sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. - „Juodasis ledas“ sąlygoja itin pavojingu vairavimo sąlygu susidarymą. Tai - mirti nešanti gresme vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams”.
Jei jusu vairuojamas automobilis užvažiavo ant juodojo ledo, svarbiausia mažinti greiti naudojant pulsuojanti stabdymą ir nenaudoti jokiu staigiu manevru. Nors žiemines padangos padidina jusu saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos. „Juoduoju ledu“ slystantis automobilis tampa tiesiog sunkiu objektu, kuris juda neprognozuojama kryptimi, jo judejimo pagreitis dideja, o sustojimo vietos suplanuoti neimanoma. „Tai gresminga situacija ir pestiesiems, žmonems, stovintiems viešojo transporto stotelese, todel pamatę juoduoju ledu padengtą kelio dangą budrus turi buti visi”, – ispeja „Renault vairavimo mokyklos” instruktoriai.
Ką daryti, kai ant „juodojo ledo“ užvažiavęs automobilis ima slysti? Jei sukibimą su kelio danga praranda užpakaliniai automobilio ratai, reikia stengtis suvaldyti automobili ir atstatyti ji i reikiamą trajektoriją. Jokiu budu negalima staigiai ir aštriai spausti stabdžio pedalo, nes tai tik padidina automobilio slydimą i šoną. Kai sukibimą su kelio danga praranda priekiniai ratai praranda (dažniausiai taip nutinka darant staigu posuki), reikia tuojau pat nuimti koją nuo greičio pedalo, sumažinti vairo sukimą, o po to vel atsargiai daryti posuki iš naujo. Toks manevras leidžia atstatyti reikiamą automobilio trajektoriją.
Vairuojant automobili su ABS sistema svarbu išvengti ratu užblokavimo stabdymo metu. Nors ABS turinčiu automobiliu sustojimo distancija yra trumpesne, važiuojant per dideliu greičiu neapsaugo net geriausia stabdymo sistema. Visais atvejais svarbiausia pasirinkti realioms kelio sąlygoms tinkamą greiti ir jo neviršyti. Vairuojant žiemos metu visada patartina vairuoti švelniai ir vengti aštriu judesiu ir manevru.
* Švedijos Nacionalinis Keliu ir Transporto tyrimu Institutas
Visa šioje interneto svetainėje skelbiama medžiaga (įskaitant, bet neapsiribojant, tekstus, nuotraukas, grafinius elementus, garsinius failus, animuotus failus, vaizdo failus ir jų sanklodą interneto svetainėje) yra „Renault SAS“ ir/arba jos patronuojamųjų bendrovių ar trečiųjų asmenų, įgaliojusių „Renault SAS“ juos ribotai naudoti, nuosavybė ir jiems taikoma autorių teisių ir kitų su intelektinės nuosavybės apsauga susijusių teisės aktų apsauga. Naudoti nurodytą medžiagą kitokiais nei redagavimo tikslais, ypač rinkodaros ar reklamos tikslais, griežtai draudžiama.