Pranešimas spaudai

Dalintis

„Renault 16“ sukanka 45 metai

Pirmajam automobilizmo istorijoje masines gamybos hečbekui „Renault 16“ šiemet sukanka 45 metai. Automobilis pasauliui buvo pristatytas Ženevos automobiliu parodoje 1965 m. kovą.

Pirmajam automobilizmo istorijoje masines gamybos hečbekui „Renault 16“ šiemet sukanka 45 metai. Automobilis pasauliui buvo pristatytas Ženevos automobiliu parodoje 1965 m. kovą.

1960 m. Billancourt mieste, Prancuzijoje, projektuotoju grupe pradejo igyvendinti projektą „Project 1150“. Tai buvo technologine revoliucija – automobilis, kuris veliau buvo pavadintas 16 visiškai skyresi nuo „Dauphine“ modeliu su gale itaisytu varikliu. Naujasis automobilis nebuvo panašus i didesni „Fregate“ modeli su priekyje itaisytu varikliu, tačiau taip pat turejo atbulines eigos funkciją bei senovinę pontoninio kebulo tipo važiuoklę.

Pirmąji kartą „Renault“ istorijoje ir drauge pirmąji kartą automobiliu pramones istorijoje buvo sukurtas priekiniais ratais varomas automobilis. Šio automobilio kebulo stilius, pavadintas anglišku žodžiu hečbekas (angl. hatchback) turejo penktas dureles – galines, atsidarančias bagažines dureles, kuriu deka bagažine tapo lengviau prieinama, i ją buvo patogiau padeti dideli krovini. Pirmieji silueto eskizai su sutrumpintu galu ir dideliu tarpuračiu buvo sukurti 1961 m. Modelio kureju komandai vadovavo vienas geriausiu 20 amžiaus Prancuzijos projektuotoju Philippe Charbonneaux. Ši komanda iš molio gamino ivairaus dydžio naujojo „Renault“ automobilio modelius. Vienas iš projektuotoju - Gaston Juchet - veliau tapo „Service Style Automobile Renault“ (dizaino skyriaus) vadovu.

1963 metais pasirode pirmieji „Renault 16“ prototipai. Jie buvo išbandyti „Renault“ tyrimu centre Lardy mieste. Nuo pat pirmojo masines gamybos automobilio, i „Renault 16“ buvo montuojami saugos diržai vairuotojo ir priekyje sedinčio keleivio sedynems. Variklio dizaino skyriuje buvo išbandyta keletas 4-cilindru bloku. Veliau buvo pasirinktas 697 tipo, 1470 kubiniu centimetru, 59 AG variklis, kuris buvo naudojamas l nuo 1965 m. iki 1971 m. Taip pat buvo išbandytas galingesnis 1565 kubiniu centimetru, 83 AG blokas. 807 tipo varikliui buvo budingas skersinis oro-kuro mišinio srautas ir „V“ forma išdestyti vožtuvai. Greičiu pavaru dežes projektuotojai dirbo ne tik prie standartines 4-iu, bet ir 5-iu greičiu pavaru dežes su automatine transmisija. „Renault 16“ modeliui buvo naudota vairo koloneleje itaisyta pavaru perjungimo svirtis. Efektyvu stabdymą užtikrino stabdžiu diskai (priekyje) ir galiniu ratu stabdžiu bugnai. 1964 m. išbandyti „Renault 16“ prototipai galejo iveikti daugiau nei 1 milijoną kilometru, nuo Maroko iki Suomijos šiaures.

Oficialiai automobilis „Renault 16“ buvo pristatytas 1965 m., Ženevos automobiliu parodoje. Po parodos „Renault 16“ modelio automobilius parduodančios imones parduotuve buvo apgulta keletą dienu. Vienas iš L'Automobile žurnalo žurnalistu ši modeli ivardijo kaip „revoliucingą automobili, kuris automobiliu pramoneje pristate visą rinkini nauju tendenciju“. Netrukus tarptautine automobiliu pramones žurnalistu žiuri apdovanojo „Renault 16“ modeli „Metu automobilio 1966“ prizu. Masine automobilio gamyba buvo pradeta 1965 m., „Renault“ gamykloje, Sandouville mieste.

Svarbus „Renault 16“ modelio privalumas buvo galimybe keliais budais konfiguruoti automobilio vidu – nuo miegamojo iki labai ilgus daiktus leidžiančios vežti erdves. Priklausomai nuo automobilio konfiguracijos, buvo galima rinktis nuo 345 iki 425 l bagažines talpą. „Renault 16“ funkcionalumu ir erdves panaudojimo aspektais buvo nenuginčijamas visame pasaulyje gaminamu keleiviniu automobiliu lyderis.

Šio modelio „16 Luxe“, „16 Grand Luxe“ ir „Super“ variantai siule atskirtas priekines sedynes, galines ranku atramas ir kitas patogumą didinančias detales. Aukščiausio lygio „Super“ versija pristate išilgini galiniu sedyniu reguliavimą. Didžiausias automobilio greitis sieke 145 km/h, o kuro sąnaudos buvo 9,5 l/100 km.

Pirmieji nežymus „Renault 16“ pakeitimai buvo atlikti netrukus po jo pasirodymo rinkoje. 1968 m. kovą Ženevos automobiliu parodoje buvo pristatytas 16 TS modelis su OHC tipo, 1565 kubiniu centimetru, 83 AG varikliu. Variklis buvo komplektuojamas su „Weber“ dvigubo bako karbiuratoriumi. Automobilio greitis padidejo iki 165 km/h. 155-355 (arba 155-14) dydžio radialiniu padangu naudojimas pagerino automobilio valdymą posukiuose. Stabdžiu sistema buvo patobulinta „Mastervac“ vakuuminiu stiprintuvu, priekiniame bamperyje buvo itaisytos toli siekiančios lempos.

TS variantas (gamyklinis ženklas: R 1151) turejo išskirtinę irangą ir greitai tapo geriausio modelio pavyzdžiu. 1969 metais „Renault“ pateike 16 TA variantą su 3 greičiu automatine transmisija ir hidrauliniu sukimo momento keitikliu. Tinkamą transmisijos veikimą užtikrino „Renault“ ir „Thomoson“ sukurtas elektroninis modulis.

Europos JAV ir Australijos rinkoms buvo siulomas 16 TA modelis (67AG), kurio gamyklinis ženklas - R 1153. 1960 m. pabaigoje „Renault“ modeliai „Pekao“ buvo siulomi Lenkijos rinkai. 16 modelis taip pat buvo parduodamas Čekoslovakijoje ir Vengrijoje.

Nors „Renault 16” buvo komfortiškas ir erdvus automobilis, sporto renginiuose su šiuo automobiliu taip pat dalyvauta. Šveicaru lenktynininkas F. Reust („Renault 16 TS”, “Blick Racing” komanda) Londono-Sidnejaus maratone, kuriame dalyvavo keletas šimtu automobiliu, atvažiavo 43 numeriu.

„Renault 16“ korpuso pakeitimai buvo atlikti 1973 m. rugseji - pristatytas „Renault 16 TX” su 1,647 ccm, 93 AG varikliu. Atnaujintas (jo dizainą paruoše Viktoras Vasarely), 5 pavaru deže, halogenines lempos ir kitos detales. 16 TX versija taip pat pasižymejo sportiniams Gordini automobiliams budingais dryžiais, chromuotais dekoratyviniais langu remais, elektriniais langais bei galiniu valytuvu. 1974 m. pateiktos dar labiau atnaujintos L, TL ir TS versijos.

1975 m. kovo men. i populiariausiu „Renault“ automobiliu gretas isiverže 6 cilindru „Renault 30” bei šiek tiek veliau – „Renault 20”. 1976 m. buvo parduodamos TA, TLA, TL, TX versijos, tačiau atšaukti 16 TS pardavimai.

Pradejus gaminti „Renault 18” modelio automobilius, „Renault 16“ gamyba buvo apribota TX ir TL modeliais su 67 AG varikliu. Daugiausia automobiliai buvo eksportuojami i Belgija, Olandiją, Ispaniją, Vokietiją, Šveicariją. Paskutiniai 1 850 000 vnt. „Renault 16“ nuvažiavo nuo gamybos linijos Sandouville gamykloje 1980 m. gegužę.

Savo 45-meti švenčiantis modelis Renault 16“ buvo ypatingai svarbus „Renault“ istorijoje. Ideja maksimaliai panaudoti erdvę, saugumą ir komfortą veliau buvo panaudota „Espace“ (1984 m.) modelyje, vidutines klases „Renault“ modeliuose nuo „Renault 18“ (1978 m.) iki „Renault 21“ (1986 m.),o taip pat „Renault Laguna“ modeliuose, kurie gaminami nuo 1994 m. iki dabar. Hečbeko korpuso ideja, kurią kurdamas „Renault 16“ pateike Philppe Charbonneaux, tapo svarbia naujoviu gaire automobilizmo istorijoje.

Dokumentai parsisiuntimui

Likite prisijungę

Sekite mus socialinėje žiniasklaidoje

Mūsų interneto svetainėje naudojami slapukai.