Pranešimas spaudai
„Dacia“ neslepiaambicijų įspausti ryškų pėdsaką automobilių sporto metraščiuose, todėl darpraėjusių metų pabaigoje paskelbė apie savo planus startuoti sunkiausiomispasaulio lenktynėmis tituluojamame Dakaro ralyje, taip pat pasaulio raliomaratono čempionate (W2RC). Į šias lenktynes minėtas automobilių gamintojasatvyks ne tuščiomis. Sausio 30-ąją, antradienį, „Dacia“ atskleidė savo koziriusir viešai pristatė prototipą „Sandrider“, sutvertą sudėtingiausioms ir atšiauriausioms pasaulio vietovėms įveikti.
Įkvėptas koncepcinio automobilio „Manifesto“,kurį dar 2022 m. pademonstravo „Dacia“, „Sandrider“ yra visiškai naujasautomobilis, suprojektuotas specialiai ralio maratono lenktynėms. Kuriant jįpasitelkta „Renault Group“ ir Jungtinės Karalystės bendrovės „Prodrive“,besispecializuojančios automobilių sporto srityje, patirtis.
Išlaikant pamatines „Dacia“ vertybes beifilosofiją, „Sandrider“ buvo kuriamas siekiant sutelkti dėmesį į esminius automobiliųsporto elementus, t. y. našumą ir pergalę. Šis novatoriškas prototipas sumaniaiišnaudoja visas „Ultimate T1+“ kategorijos taisyklių teikiamas galimybes, betdaugiausia dėmesio jame skiriama manevringumui ir svoriui.
Jis visiškai atitinka vairuotojų ir šturmanų,kurie nuo pat pradžių aktyviai dalyvavo kūrimo procese, poreikius. Nuo patprojekto pradžios ir prieš daugybę bandymų sesijų vairuotojai bei šturmanai su projektuotojaisir inžinieriais dalijosi savo didžiule patirtimi ir žiniomis, ypač praktinėjedalyje, kurioje buvo naudojama virtualioji realybė.
Viskas, ko reikia
„Dacia“ projektuotojų sukurtas „Sandrider“išorinis dizainas, kuriame nėra jokių įmantrybių, iš karto pabrėžia esminiusdalykus. Ypač daug dėmesio skirta aerodinamikai, todėl automobilyje sumontuotostik absoliučia būtinybe laikomos kėbulo detalės ir čia nėra jokių dekoratyviniųar nereikalingų elementų.
Pagal prekės ženklo filosofiją, orientuotą į pilotųir šturmanų poreikius, trumpas, paslankus variklio dangtis turi išlankstytądizainą, išnykstantį iš ekipažo matymo lauko. Viršutinėje prietaisų skydeliodalyje naudojami antirefleksiniai dažai – iš aviacijos pramonės pasiskolintadetalė – taip pat optimizuoja matomumą.
Kurdami saloną, „Dacia“ dizaineriai irinžinieriai ypač daug dėmesio skyrė vairuotojų ir šturmanų poreikiams. Todėl „Sandrider“modulinis prietaisų skydelis leidžia kiekvienam ekipažo nariui pritaikyti tamtikrų funkcijų ergonomiką ir išdėstymą pagal savo poreikius.
Subalansuotas atšiaurioms sąlygoms
Dakaro ir kiti ralio maratonai yra vienisunkiausių automobilių sporto renginių pasaulyje. Dėl šios priežasties„Sandrider“ reikėjo filosofijos, kuri iki kraštutinumo atspindėtų tvirtą irlauko sąlygomis pritaikytą „Dacia“ koncepciją.
Tam reikėjo sustiprinti automobilį, naudojantsutvirtintą pagrindinį rėmą ir buferius, anglies pluošto kėbulą, važiuoklę sudviguba nepriklausoma pakaba ir 4x4 pavarų dėžę, sukurtą atsižvelgiant įalinančius ralio maratonų reikalavimus. Novatoriška elektros sistema užtikrinaoptimalų visų transporto priemonėje esančių priedų aprūpinimą net irsudėtingiausiomis sąlygomis.
Neapsiribojant tik šiomis pagrindinėmiskonstrukcijos savybėmis, „Sandrider“ tvirtas ir lauko sąlygoms pritaikytasdizainas apima aspektus, kurie gali atrodyti kaip smulkmenos, tačiau iš tikrųjųgerokai palengvina ekipažų užduotį.
Pavyzdžiui, „Sabelt“ sėdynės aptrauktosspecialiais antibakteriniais audiniais, kurie savaime reguliuoja drėgmę.Atsarginiai ratai yra neuždengti, kad juos būtų lengviau ir greičiau panaudoti.Taip pat įgula gali greitai pasiekti salone esančius įrankius, nereikiaatidaryti daiktadėžės. Negana to, į „Sandrider“ kėbulą įmontuota magnetinėplokštelė, kad ratų tvirtinimo varžtai nepasimestų smėlyje. Šį patarimą įkvėpėkomandos vairuotojų patirtis.
„Sandrider“ sumontuotos naujos kartos „BFGoodrich“ padangos, užtikrinančios optimalų sukibimą su bet kokio tipopaviršiumi ir maksimalų atsparumą smūgiams ir pradūrimams.
Tvarus požiūris
„Dacia“ yra pasiryžusi būti lydere tvarumosrityje ir visiškai paliko Dakaro bei kitų ralio maratonų organizatoriųįsipareigojimą padaryti automobilių sportą tvaresnį. Todėl inžinieriai ypačdaug dirbo, kad automobilis taptų lengvesnis ir sumažėtų degalų sąnaudos.
Bendras „Sandrider“ svoris, lyginant supanašiais prototipais, sumažėjo maždaug 15 kg. Šis rezultatas pasiektasnaudojant lengvesnę vamzdinę važiuoklę, atsikratant visų nereikalingų kėbulo elementų,o kitoms panaudojant anglies pluoštą. Projektuotojai taip pat pašalino visusdekoratyvinius elementus, o inžinieriai pasirinko kompaktiškesnį ir lengvesnįvariklį. Siekiant optimizuoti sukibimą ir dinamines savybes, priekyje buvogerokai padidintas svorio pasiskirstymas tarp priekinės ir galinės dalių.
Be to, ypatingas dėmesys buvo skiriamasaerodinamikai, kad būtų sumažintos degalų sąnaudos ir kartu pagerintoseksploatacinės savybės. Inžinieriams pavyko 10 proc. sumažinti pasipriešinimą,o keliamąją jėgą padidinti 40 proc., lyginant su panašiais prototipais.
Ekstremaliomis Dakaro ir kitų ralio maratonųsąlygomis šilumos valdymas yra labai svarbus. Siekdami išlaikyti žemątemperatūrą salone, „Sandrider“ projektuotojai panaudojo nuo infraraudonųjųspindulių apsaugančius pigmentus, tiesiogiai integruotus į automobilio kėbuloplokštes. Šią technologiją netgi siekiamaužpatentuoti.
„Sandrider“ variklis varomas sintetiniaisdegalais, kuriuos tiekia kompanija „Aramco“. Tai paprastas, nebrangussprendimas, leidžiantis sumažinti poveikį aplinkai. „Aramco“ sukurtuosesintetiniuose degaluose atsinaujinantis vandenilis derinamas su sekvestruojamuCO2, todėl gaunami mažiau anglies dioksido į aplinką išskiriantysdegalai, suderinami su šiuolaikiniais varikliais.
Debiutas – jau spalį
Ką tik pristatytas „Sandrider“ pradės ilgąbandymų seriją skirtingose šalyse. Debiutas automobilių sporte įvyks 2024 m.spalio 5–11 d. Maroko ralyje „Rallye du Maroc 2024“, kuris yra pasaulio raliomaratono čempionato dalis.
„Dacia“ oficiali W2RC komanda „DaciaSandriders“ 2025 m. dalyvaus savo pirmajame Dakare ir kituose pasaulio raliomaratono čempionato etapuose. „Dacia Sandriders“ subūrė tris ekipažus, kuriuosedera patirtis, talentas ir entuziazmas.
49 metų prancūzų ralio lenktynininkasSébastienas Loebas 2004–2012 m. devynis kartus iš eilės laimėjo pasaulio raliočempionatą. Jis yra sėkmingiausias automobilių sporto lenktynininkas ir dažnailaikomas geriausiu visų laikų ralio lenktynininku. Sébastienas Loebas Dakaroralyje dalyvauja nuo 2016 m. Jo partneris bus antrasis vairuotojas FabianasLurquinas.
32 metų ralio vairuotoja Cristina GutierrezHerrero yra vienas iš didžiausių vardų ralio kroso lenktynėse. Ji jau dalyvavoaštuoniuose Dakaro raliuose 2017–2024 m. Cristina 2021 m. laimėjo pasaulioralio kroso taurę T3 kategorijoje. 2024 m. sausį ji tapo antrąja moterimi,laimėjusia Dakaro ralį kategorijoje „Challenger“, po Juttos Kleinschmidt, kuribendroje įskaitoje užėmė pirmąją vietą. Cristinos šturmanas bus Pablo MorenoHuete.
Nasseras Al-Attiyah yra penkis kartuslaimėjęs Pasaulio ralio-kroso taurę ir du kartus Pasaulio ralio maratonočempionatą. Tikra Dakaro legenda, jis penkis kartus laimėjo šį įspūdingąrenginį. Kiekviename ekipaže dėl to, kas bus šturmanas, sprendžia pilotas.Nasseras paskelbs apie savo pasirinkimą artimiausiu metu.
Pagrindinės „Sandrider“ savybės:
FIA klasė: „UltimateT1+“
Važiuoklė: vamzdinė
Kėbulas: anglies pluošto
Variklis: V6, 3 l, su dviem turbinomis,tiesioginiu įpurškimu
Didžiausia galia: 265 kW/360 AG, esant 5000 aps./min.
Didžiausias sukimo momentas: 539 Nm, esant4250 aps./min.
Transmisija: 4X4
Pavarų dėžė: 6 greičių sekvencinė
Priekinė ir (arba) galinė pakaba: dvigubanepriklausoma
Pakabos eiga: 350 mm
Ratai: 17 colių aliuminio
Padangos: „BF Goodrich“, 37 colių
Ilgis x plotis x aukštis: 4 140 x 2 290 x 1810 mm
Ratų bazė: 3 000 mm
Priekinė / galinė iškyša: 590 / 550mm
APIE„DACIA“
1968 m. įkurta, o nuo 2004 m. visojeEuropoje ir Viduržemio jūros regiono šalyse atnaujinta „Renault“ grupės,„Dacia“ visada siūlė geriausią kainos ir kokybės santykį atitinkančiusautomobilius, nuolat iš naujo apibrėždama esminius poreikius. Keisdama žaidimotaisykles, „Dacia“ siūlo paprastus, universalius ir patikimus automobilius,atitinkančius klientų gyvenimo būdą. „Dacia“ modeliai tapo etalonu rinkoje:„Sandero“ – nuo 2017 m. kasmet privačių klientų Europoje parduodamasautomobilis; „Duster“ – nuo 2018 m. privatiems klientams Europoje parduodamųvisureigių pakylos viršūnėje; „Spring“ – antrus metus iš eilės privatiemsklientams Europoje parduodamas 3-iasis elektromobilis; „Jogger“ – pirmą kartąprivatiems klientams Europoje parduodamas C segmento ne visureigis. 44 šalyseveikianti „Dacia“ nuo 2004 m. pardavė daugiau kaip 8 mln. automobilių.
Visa šioje interneto svetainėje skelbiama medžiaga (įskaitant, bet neapsiribojant, tekstus, nuotraukas, grafinius elementus, garsinius failus, animuotus failus, vaizdo failus ir jų sanklodą interneto svetainėje) yra „Renault SAS“ ir/arba jos patronuojamųjų bendrovių ar trečiųjų asmenų, įgaliojusių „Renault SAS“ juos ribotai naudoti, nuosavybė ir jiems taikoma autorių teisių ir kitų su intelektinės nuosavybės apsauga susijusių teisės aktų apsauga. Naudoti nurodytą medžiagą kitokiais nei redagavimo tikslais, ypač rinkodaros ar reklamos tikslais, griežtai draudžiama.