Pranešimas spaudai
2024-ųjų gegužę atskleidusi savoautonominių transporto priemonių strategiją, „Renault Group“ kartu su partnere„WeRide“ pradėjo precedento neturintį eksperimentą atviruose Europos keliuose.Realiomis sąlygomis vykstančio eksperimento metu du autonominiai mikroautobusaivežiojo keleivius per legendinį „Roland-Garros“ teniso turnyrą. Sėkmingirezultatai įpūtė optimizmo, „Renault Group“ bandymus su transporto priemonėmisbe vairuotojo ketina tęsti, o ateityje pasiūlyti naujų pažangių sprendimų.
„Renault Group“ laikosi įsipareigojimo kurti pažangius ir saugius automobilius. Tai neatsiejama ir nuo autonominio transporto. Štai „Roland-Garros“ teniso turnyro metu buvo išbandomi du mikroautobusai be vairuotojo. Tai buvo pirmasis toks plataus masto bandymas. Jo metu nuvažiuota 1 000 km ir pervežta beveik 700 žmonių, o šis eksperimentas pademonstravo „Renault Group“ plėtojamos technologijos brandą ir šio keleivių vežimo sprendimo aktualumą.
Po šio sėkmingo eksperimento daugelis judumo rinkos dalyvių, įskaitant vietos valdžios institucijas, transporto operatorius, privačių objektų valdytojus, išreiškė susidomėjimą šiuo sprendimu. Europoje, pavyzdžiui, Ciuriche (Šveicarija), Valanse (Prancūzija) ir Barselonoje (Ispanija), jau vykdomi (ar įvyko) nauji eksperimentai. Netrukus bus paskelbta apie dar kelis bandymus realiomis sąlygomis.
Kovo 10–14 d. „Renault Group“ ir „WeRide“ suteikė visuomenei galimybę susipažinti su ateities judumu mieste – du autonominiai elektriniai mikroautobusai riedėjo 2,2 km ilgio atviru keliu pačiame Barselonos centre.
Šis eksperimentas, kurio metu autonominiai maršrutiniai autobusai laviravo tankiai apgyvendintoje ir sudėtingoje miesto aplinkoje, pademonstravo naujų technologijų, skirtų automatizuotoms viešojo transporto paslaugoms, brandą.
Kartu tai taikliai iliustruoja „Renault Group“ Europos viešojo transporto ateities viziją: autonominės transporto priemonės neabejotinai gali pagerinti gyvenimą mieste, padidinti prieinamumą ir užtikrinti efektyvesnį bei tvaresnį judumą.
Po kovo 10–balandžio 19 d. vykstančio eksperimento planuojama nuo 2025 m. liepos pradėti teikti komercines 4 lygio automatizuotų maršrutinių taksi paslaugas Valanso mieste, Prancūzijoje.
Prancūzijos privatus viešojo transporto operatorius „beti“ kartu su partneriu, transporto priemonių draudiku „Macif“, „WeRide“ ir „Renault Group“ jau diegia pirmąjį aukšto lygio automatizuotą judumo tinklą minėtame mieste, kad sujungtų geležinkelio stotį su didžiąja dalimi ją supančio 162 ha ploto verslo parko.
3,3 km ilgio atviras dviejų maršrutinių autobusų maršrutas atitinka konkrečius Valanso stoties naudotojų, taip pat 150 įmonių ir 3 tūkst. jų darbuotojų poreikius, nes sujungia stotį, atokiau esančią ilgalaikio automobilių stovėjimo aikštelę ir verslo parko maitinimo centrą.
Beje, Ciuricho oro uoste, Šveicarijoje, nuo 2025 m. sausio taip pat vyksta autonominio transporto bandymai. Vykdant kartu partneriu „WeRide“, šiuo eksperimentu siekiama palengvinti darbuotojų keliavimą tarp terminalų. Minėta iniciatyva demonstruoja, kaip autonominės technologijos gali veiksmingai veikti sudėtingoje aplinkoje, kurioje taikomi itin aukšti saugumo standartai.
„Renault Group“ laikosi pragmatiško ir diferencijuoto požiūrio į autonomines transporto priemones. Dabartinėmis sąlygomis gamintoja daugiausia dėmesio skiria rinkoje pirmaujančioms pažangioms pagalbos vairuotojui sistemoms (angl. Advanced Driver Assistance Systems, ADAS), tokioms kaip adaptyvioji greičio palaikymo ar eismo juostos išlaikymo sistemos. Šios L2 ar net L2+ lygio pagalbinės sistemos didina saugumą ir komfortą, o vairuotojui belieka rūpintis vairavimu.
Nepaisant to, „Renault Group“ prioritetu laiko judumą ir toliau atidžiai stebi pokyčius, ypač susijusius su išlaidomis ir teisiniu reguliavimu, todėl, susiklosčius tinkamoms rinkos sąlygoms, galės pasiūlyti individualiems automobiliams skirtus aukštesnio lygio autonomijos sprendimus.
Viešojo transporto srityje „Renault Group“ artimiausiu metu ketina pasiūlyti 4 lygio autonomines transporto priemones, kurios bus itin aktualios miestams. Šiuo atveju, plečiantis mažos taršos zonoms, miestai ir valdžios institucijos neišvengiamai susidurs su naujais viešojo transporto iššūkiais. Apskaičiuota, kad per ateinantį dešimtmetį reikės kelių tūkstančių autonominių elektrinių mikroautobusų. Įvairiais bandymais įrodyta, kad šie autonominiai elektriniai mikroautobusai yra veiksmingi ir siūlo lanksčią, saugią ir tvarią transporto alternatyvą be anglies dioksido.
Būdama judumo be anglies dioksido technologijų pradininkė, „Renault Group“ svarsto galimybę iki 2030 m. pasiūlyti robotizuotą elektrinių mikroautobusų platformą, į kurią būtų galima integruoti specializuotų partnerių automatizavimo sprendimus.
Visa šioje interneto svetainėje skelbiama medžiaga (įskaitant, bet neapsiribojant, tekstus, nuotraukas, grafinius elementus, garsinius failus, animuotus failus, vaizdo failus ir jų sanklodą interneto svetainėje) yra „Renault SAS“ ir/arba jos patronuojamųjų bendrovių ar trečiųjų asmenų, įgaliojusių „Renault SAS“ juos ribotai naudoti, nuosavybė ir jiems taikoma autorių teisių ir kitų su intelektinės nuosavybės apsauga susijusių teisės aktų apsauga. Naudoti nurodytą medžiagą kitokiais nei redagavimo tikslais, ypač rinkodaros ar reklamos tikslais, griežtai draudžiama.