Pranešimas spaudai
Populiariausias pasaulyje prancūziškų automobilių gamintojas„Renault“, bendradarbiaudamas su „Alpine“, atgaivina legendinio „R5 Turbo“įkvėptą modernią pastarojo modelio elektrinę interpretaciją „Renault 5 Turbo3E“.
„Renault 5 Turbo 3E“ atgaivinalegendinių 1980-ųjų „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“ – dviejų kultinių greičioikonų, kurių drąsa ir novatoriškumas paliko ryškų pėdsaką ralio istorijoje, – paveldą.Tada tai buvo pirmieji benzininiais varikliais varomi prancūziški modeliai suturbokompresoriumi – technologija, kurią „Renault“ ką tik sėkmingai įdiegė„Formulėje-1“, o dabar – tai itin geidžiami kolekcininkų trofėjai.
Tačiau „Renault 5 Turbo 3E“ pranokstasavo pirmtakus. Jis nėra tik atnaujinta kultinio modelio kopija – tai modernizuotas,novatoriškas, elektrinis, veržlumu ir galia savo pirmtakus pranokstantis elektromobilis,kuris yra naujos kategorijos – mini superautomobilių – pradininkas.
„Sukūrusi naują elektrinių minisuperautomobilių kategoriją su „Renault 5 Turbo 3E“, „Renault“ dar kartąpademonstravo savo aistrą, drąsą ir novatoriškumą, kurie visada ją vedė įpriekį. Šis išpuoselėtas, daug įspūdžių paliekantis modelis žada geriausiaseksploatacines savybes ir pojūčius vos 4 metrų ilgio automobilyje, kurisrinkoje neturi sau lygių. Šiuo automobiliu „Renault“ ir toliau siekia, kadelektromobiliai taptų dar geidžiamesni, taip išplėsdama savo pasiūlą,atitinkančią platesnio pirkėjų rato poreikius ir norus“, – sako „Renault“generalinis direktorius Fabrice‘as Cambolive‘as.
Sportiškumo ir veržlumo dermė
„Renault 5 Turbo 3E“ dizainą įkvėpėoriginalūs „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“. Kai kurie dizaino elementai,pavyzdžiui, galiniai žibintai ir šoniniai veidrodėliai, atkartoja naujausią„Renault 5 E-Tech electric“, tačiau pagrindinis šio projekto tikslas –atgaivinti kultinį 1980-ųjų modelį, pasitelkiant šiuolaikines technologijas,kad būtų pademonstruoti jo privalumai ir optimizuotos eksploatacinės savybės.Ši retrofuturistinio dizaino koncepcija jau taikoma seniesiems „Renault 5“ ir„Renault 4“ modeliams, atgimusiems kaip „Renault 5 E-Tech electric“ ir „Renault4 E-Tech electric“.
Siekiant pagerbti originaliuosius„Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“, „Renault 5 Turbo 3E“ sukurtas ant naujosplatformos su specialia galinių varančiųjų ratų architektūra. Palyginti su„Renault 5 E-Tech electric“, priekinis stiklas paslinktas į priekį, o ratų bazėpailginta, todėl išgauti išties stulbinantys matmenys (4,08 m ilgio, 2,03 mpločio, 1,38 m aukščio). Pavyzdžiui, priekinio stiklo statramstis tarsisusilieja su priekiniais ratais. Dėl šių matmenų „Renault 5 Turbo 3E“ turimiesto automobilio ilgį ir superautomobilio plotį. Jo išskirtinėseksploatacinės savybės davė pradžią naujai kategorijai – mini superautomobiliui.
Priekyje „Renault 5 Turbo 3E“ išlaikėpirmtakų išdėstymą: kvadratiniai priekiniai LED susilieja su variklio dangčiokraštu, siaura juosta su trimis centrinėmis sekcijomis ir dviem papildomaiskvadratiniais žibintais, anksčiau buvusiais tolimųjų šviesų žibintais, dabarpakeistais LED dienos šviesos žibintais.
Priekinį buferį juosiantisaerodinaminis elementas ir ant variklio dangčio esanti didelė oro išleidimoanga padeda pagerinti prispaudžiamąją jėgą ir užtikrinti subalansuotą priekinėsir galinės dalies dinamiką. Siekiant optimizuoti oro srauto efektyvumą, šoninėsbuferio įsiurbimo angos nukreipia orą prieš ratus, o galinių sparnų gaubtainukreipia srautą po žibintais, už automobilio.
Iš šono specialus apvadas apjuosiapriekinio stiklo statramsčius ir salono stogo liniją, sklandžiai įsiliedamas įgalinį aptaką, taip atiduodamas duoklę originaliems „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo2“ modeliams. Tarp galinių žibintų kėbulą kerta aerodinaminis aptakas. Pobuferiu esantis difuzorius, kurio efektyvumą didina jo dizainas, išsikiša įišorę iš abiejų pusių.
Tik dviejų durų ir dvivietis „Renault5 Turbo 3E“ po sparnų arkomis slepia 20 colių ratus. Visi galios agregatai yratarp jų, o baterija – po grindimis. Tokia architektūra sužemina svorio centrą.
Prioritetas – našumas
„Renault 5 Turbo 3E“ sukurtasnaudojant elektromobiliams skirtą platformą ir architektūrą bei siekiant kuolabiau sumažinti svorį. Atsakomybė už šį projektą buvo patikėta „Alpine“,kurios inžinieriai, sukūrę „A110 E-ternity“, A290 ir A390 modelius, įgijospecialios patirties elektrinių sportinių automobilių srityje. Galios pavaraijie pasirinko galiniuose ratuose sumontuotus variklius.
Baterija sumontuota po grindimis, taipsumažinant svorio centrą, todėl „Alpine“ inžinieriai gali tiksliai sureguliuotipakabą ir valdymą. Dėl šios priežasties transporto priemonės antstataspagamintas iš anglies pluošto – tvirtos, bet lengvos medžiagos.
Bendras „Renault 5 Turbo 3E“ svoris,įskaitant 70 kWh bateriją, yra apie 1 450 kilogramų. Su 540 AG (2 x 200 kW)galios pavara jis pasižymi išskirtiniu galios ir svorio santykiu – 2,7 kg/AG,panašiu į legendinių superautomobilių. Tikimasi, kad jo 0–100 km/val. Įsibėgėsper 3,5 sekundės, o nuvažiuojamas atstumas bus didesnis nei 400 km (laukiamaWLTP patvirtinimo).
800 voltų architektūra ir palaikoma350 kW nuolatinės srovės įkrovimo galia leis įkrauti nuo 15 iki 80 proc. vosper 15 minučių.
Sportiškas salonas
„Renault 5 Turbo 3E“ interjerodizainas atspindi sportinį automobilio pobūdį, jame yra sportinės sėdynės sušešių taškų saugos diržais, komponentai iš anglies pluošto, kad būtų sumažintasautomobilio svoris, ir aukščiausios kokybės medžiagos „Alcantara“ sėdynėms irprietaisų skydeliui. Šią superautomobilio atmosferą vainikuoja ralio įkvėptasvertikalus rankinis stabdis.
Priešais vairuotoją esančiuose 10,1 ir10,25 colių „OpenR“ ekranuose bus rodoma vairavimo, navigacijos ir multimedijosinformacija, sukurta naudojant originalių „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“įkvėptą sąsają, kartu užtikrinant modernią, susietą vairavimo patirtį. Šiuoatžvilgiu „OpenR Link“ sistema su integruotomis „Google“ paslaugomis, kurią jaugalima pamatyti „Renault 5“ ir „Renault 4 E-Tech electric“, suteiks prieigąprie įvairių „Google“ paslaugų.
Pirkėjai galės pasirinkti „Renault 5Turbo 3E“ eksterjero ir interjero spalvas, kai kurios iš jų primins istorines„Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“ spalvų paletes, pavyzdžiui, serijiniuosemodeliuose matytą „Rouge Grenade“ arba „Tour de Corse 1982“ ralio modeliogeltoną, baltą ir juodą lenktynines spalvas. Taip pat bus siūlomi nauji„džentelmeno vairuotojo“ arba šiuolaikiniai spalvų variantai.
Klientai taip pat galės rinktis išplataus pritaikymo galimybių pasirinkimo – nuo išorės spalvų iki interjerodetalių (sėdynių, prietaisų skydelio, durų skydelių, centrinės konsolės ir t.t.). Bendradarbiaudami su „Renault“ dizaineriais, klientai galės derintivariantus ir susikurti išties unikalų automobilį.
Riboto leidimo
„Renault 5 Turbo 3E“ bus galimaįsigyti tik 1 980 vienetų – taip pagerbiant originaliojo „Renault 5 Turbo“debiuto metus – ir kiekvienas jų bus atskirai sunumeruotas.
Klientai, pateikdami užsakymą, galėspasirinkti norimą vieneto numerį. Rezervacijos bus pradėtos artimiausiomissavaitėmis, o pirmieji pristatymai planuojami 2027 m.
Visa šioje interneto svetainėje skelbiama medžiaga (įskaitant, bet neapsiribojant, tekstus, nuotraukas, grafinius elementus, garsinius failus, animuotus failus, vaizdo failus ir jų sanklodą interneto svetainėje) yra „Renault SAS“ ir/arba jos patronuojamųjų bendrovių ar trečiųjų asmenų, įgaliojusių „Renault SAS“ juos ribotai naudoti, nuosavybė ir jiems taikoma autorių teisių ir kitų su intelektinės nuosavybės apsauga susijusių teisės aktų apsauga. Naudoti nurodytą medžiagą kitokiais nei redagavimo tikslais, ypač rinkodaros ar reklamos tikslais, griežtai draudžiama.
Visa šioje interneto svetainėje skelbiama medžiaga (įskaitant, bet neapsiribojant, tekstus, nuotraukas, grafinius elementus, garsinius failus, animuotus failus, vaizdo failus ir jų sanklodą interneto svetainėje) yra „Renault SAS“ ir/arba jos patronuojamųjų bendrovių ar trečiųjų asmenų, įgaliojusių „Renault SAS“ juos ribotai naudoti, nuosavybė ir jiems taikoma autorių teisių ir kitų su intelektinės nuosavybės apsauga susijusių teisės aktų apsauga. Naudoti nurodytą medžiagą kitokiais nei redagavimo tikslais, ypač rinkodaros ar reklamos tikslais, griežtai draudžiama.